تاریخ انتشار۲۴ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۲۵
کد مطلب : 293908
آیت الله اراکی در گفت و گو با ویژه برنامه بیت النبی شبکه قرآن:

وقف برای اهل بیت(ع) اعلام محبت به اهل بیت رسول اکرم(ص) است

دبیرکل مجمع جهانی تقریب تأکید کرد: وقف برای اهل بیت(ع) اعلام محبت به اهل بیت رسول اکرم(ص) است و یکی از کارهایی است که ما را به اهل بیت(ع) وصل می کند.
وقف برای اهل بیت(ع) اعلام محبت به اهل بیت رسول اکرم(ص) است
به گزارش خبرگزاری تقریب، آیت الله "محسن اراکی" دبیرکل مجمع جهانی تقریب چهارشنبه شب در گفت و گو با ویژه برنامه بیت النبی شبکه قرآن طی سخنانی ضمن تسلیت ایام سوگواری سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع)، فاجعه زلزله غرب کشور را به آسیب دیدگان این زلزله تسلیت گفت و برای آنها از خدای متعال اجر عظیم مسئلت کرد.
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب با بیان اینکه ما در کشوری هستیم که اینگونه حوادث در آن بسیار رخ می دهد، اظهار داشت: لذا مسئولان، دست اندرکاران و طراحان و مهندسان ساختمان ها و سازه های عمرانی باید به شکلی طراحی کنند تا ساختمان ها در برابر این حوادث مقاوم تر باشند.
 
آیت الله اراکی به چندین روایت از سیره رسول اکرم (ص) پیرامون کیفیت کار و عمل اشاره کرد و گفت: هرکسی خدمت یا کاری ارائه می دهد باید خدمت و کار خودش را به بهترین شکل انجام دهد. یکی از مهمترین تعلیمات سیره رسول اکرم این است که هر کاری از سه ویژگی اتقان، استحکام و کامل بودن برخوردار باشد.
 
وی در ادامه پیرامون اهیمت وقف اظهار داشت: در گزاره های اسلامی و کاربردهای واژگان غالبا از وقف به صدقه تعبیر می شود چون واژه صدقه از صدق گرفته شده و به معنی تصدیق است؛ تصدیقِ عملی آن چیزی که، انسان آنرا با زبان اعلام می کند.
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب گفت: وقف برای اهل بیت(ع) یک حسنه چندین برابر است به این دلیل که اولا یک کار حسنه و خیر است، دوم اینکه اعلام محبت به اهل بیت رسول اکرم(ص) است و یکی از کارهایی است که ما را به اهل بیت(ع) وصل می کند و نوعی شهادت به وصل است و سوم اینکه این وقف تعظیم به شعائر الهی است.
 
 
https://taghribnews.com/vdciuparvt1a332.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی