تاریخ انتشار۱۰ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۸:۱۲
کد مطلب : 233102

گفت و گوی تلفنی لاوروف و کری

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در گفت وگوی تلفنی با جان کری همتای آمریکایی خود خواستار بسته شدن مرز ترکیه برای جلوگیری از نفوذ تروریست ها به سوریه شد.
گفت و گوی تلفنی لاوروف و کری
به گزارش وزارت امور خارجه روسیه، لاوروف عصر روز یکشنبه در گفت و گوی تلفنی با کری بار دیگر بر ضرورت بسته شدن مرز ترکیه به منظور جلوگیری از نفوذ تروریست ها و انتقال سلاح و مهمات به سوریه تاکید کرد.
وزیر امور خارجه روسیه همچنین خواستار عملی شدن وعده آمریکا مبنی بر جداسازی گروه های معارض سوری مورد حمایت واشنگتن از گروه تروریستی جبهه النصره و ادامه مبارزه با این گروه و گروه های تروریستی دیگر شد که شامل آتش بس سوریه نمی شوند.
وزیران خارجه روسیه و آمریکا همچنین در گفت وگوی تلفنی خود در باره برخی موضوعات مربوط به حل و فصل مساله سوریه گفت وگو و تبادل نظر کردند.
مقام های روس بارها اعلام کرده اند که عوامل گروه های تروریستی از ترکیه به سوریه نفوذ کرده و علیه دولت و مردم این کشور حمله های تروریستی انجام می دهند.
جمعه گذشته نیز سرگئی رودسکوی رئیس ستاد عملیات نیروهای مسلح روسیه گفت که از خاک ترکیه سلاح و مهمات برای گروه تروریستی جبهه النصره ارسال می شود و این اقدام ها همچنان جریان دارد.
 
https://taghribnews.com/vdciuparrt1apz2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی