تاریخ انتشار۲۹ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۹:۳۳
کد مطلب : 169302
سید صدرالدین قبانچی:

به صداقت ائتلاف مبارزه با تروریسم شک و تردید داریم

خطیب جمعه نجف نسبت به صداقت ائتلاف مبارزه با تروریسم ابراز شک و تردید کرد و اظهار داشت: اگر این ائتلاف واقعا صداقت داشته باشد، گروه تروریستی داعش ظرف یک ماه نابود خواهد شد.
به صداقت ائتلاف مبارزه با تروریسم شک و تردید داریم
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا)، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمیه کبری برگزار شد، بر ضرورت مراقبت از تمامیت ارضی عراق و استقلال این کشور در سایه ی حمایت بین المللی در رویارویی با تروریسم تاکید کرد و خواهان تسریع در انتخاب دو وزیر امنیتی کابینه ی جدید شد.

وی گفت: اداره ی دو وزارتخانه ی دفاع و کشور، با سرپرست، امری غیرقابل قبول است.

وی از نخست وزیر جدید عراق خواست تا اسامی دو وزیر مذکور را در اسرع وقت معرفی نماید و خاطر نشان کرد: پارلمان حق دارد رای اعتماد یا عدم اعتماد به وزرا بدهد، ما از مجلس نمایندگان در صورت رای یا عدم رای اعتماد تشکر می کنیم چرا که این وظیفه ناشی از نقش واقعی نمایندگان در نظارت بر افعال و اقدامات دولت می باشد.

قبانجی در ادامه گفت: امیدواریم دولتی که از دل ملت سربرآورده و همچنین پارلمان، نقش نظارتی خود را به شکلی صحیح انجام دهند.

وی اشاره کرد: اداره ی دو وزارتخانه ی مهم دفاع و کشور به وسیله ی سرپرست امری غیر قابل قبول است که ما نخستین بار طی سال های گذشته در عراق شاهد آن بوده ایم.

حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی در ادامه از حمایت های بین المللی از عراق جهت مبارزه با داعش استقبال کرد و گفت: هیچ کس حق ندارد به بهانه مبارزه با داعش به حاکمیت و استقلال عراق تجاوز کند و این کشور را به سوی استراتژی جنگ دائمی سوق دهد.

وی نسبت به صداقت ائتلاف مبارزه با تروریسم ابراز شک و تردید کرد و اظهار داشت: اگر این ائتلاف واقعا صداقت داشته باشد، گروه تروریستی داعش ظرف یک ماه نابود خواهد شد.

حجت الاسلام قبانچی ادامه داد: عدم تحویل سلاح به نیروهای امنیتی عراق سبب شک و تردید درباره جدیت این ائتلاف شده است و ما نسبت به استراتژی به آتش کشیدن سراسر عراق هشدار می دهیم. این ائتلاف باید از توانایی ملت عراق حمایت کند چرا که عراقی ها توان آزادی کشور از لوث تروریسم را دارند.

خطیب جمعه نجف تأکید کرد: غرب استفاده های فراوانی از داعش برده است، چرا که از این گروه تروریستی برای ترساندن کشورهای بزرگ استفاده می کند. این بزرگنمایی با هدف مخدوش ساختن چهره اسلام و همچنین پویایی کارخانه های سلاح غرب صورت می گیرد.

وی در اختیار قرار دادن امکانات جنگی و مالی به نیروهای مردمی را مهم برشمرد و افزود: دولت همچنین وظیفه دارد امکانات لازم به ویژه آب را برای شهروندان آمرلی مهیا کند چرا که آب این منطقه از سوی داعش به نفت آلوده شده است.
https://taghribnews.com/vdciu3azrt1aqp2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی