تاریخ انتشار۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۵
کد مطلب : 229909
حیدرالعبادی:

اوضاع درمنطقه سبز بغداد تحت کنترل است

نخست وزیر عراق می‌گوید باوجود برگزاری تظاهرات گسترده در منطقه سبز بغداد، اوضاع در این منطقه تحت کنترل است.
اوضاع درمنطقه سبز بغداد تحت کنترل است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، درپی تظاهرات دیروز طرفداران مقتدی صدر در منطقه سبز بغداد و ورود معترضان به ساختمان مجلس ملی عراق، نخست وزیر این کشور از معترضان خواست اعتراضات خود را به شکل مسالمت آمیز ادامه دهند و به اموال نهادهای دولتی خسارت وارد نکنند.

فؤاد معصوم رئیس جمهور عراق هم معترضان را به خویشتنداری دعوت کرد و از آنان خواست تا از قانون تبعیت کنند، به قانونگذاران، کارکنان دولت، اموال عمومی یا شخصی حمله نکنند و ساختمان (پارلمان) را تخلیه کنند.

رئیس جمهوری عراق همچنین از اعضای کابینه، قانونگذاران و سران احزاب سیاسی خواست تا روند تأیید وزرای پیشنهادی را پیش ببرند و اصلاحات سیاسی و اجرایی را اجرا و با فساد مبارزه کنند؛

وی گفت: معتقدیم که کنار گذاشتن سیستم سهم بندی حزبی و جناحی وظیفه‌ای است که نمی‌توان بیش از این اجرای آن را به تعویق انداخت.

روز گذشته معترضان پس از ورود به منطقه سبز بغداد که محل استقرار نهادهای دولتی و سفارتخانه‌هاست، وارد ساختمان پارلمان شدند؛ جایی که در هفته‌های اخیر صحنه بحث و جدل‌های سیاسی بر سر تأیید وزرای پیشنهادی حیدر العبادی بوده است.

العبادی هفته گذشته و پس از تایید 6 نفر از وزرای پیشنهادی‌اش، تا شنبه برای معرفی دیگر وزرای پیشنهادی از پارلمان مهلت خواسته بود؛ اما تعداد نمایندگان در جلسه شنبه پارلمان به حد نصاب نرسید و این جلسه به بعد موکول شد که این موضوع خشم مردم عراق را به دنبال داشت.

فؤاد معصوم خواستار برگزاری جلسه اضطراری امروز یکشنبه سران سیاسی عراق شد.

عراق در هفته‌های گذشته صحنه بحران سیاسی بوده و جلسات پارلمان این کشور به منظور تأیید وزرای پیشنهادی دولت به دلیل اختلافات سیاسی بارها به اغتشاش کشیده و تعلیق شده است.


 
https://taghribnews.com/vdciu3ar3t1ar32.cbct.html
مرجع : پرس تی وی
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی