تاریخ انتشار۲۳ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۴۱
کد مطلب : 299209
علماي اهل سنت خراسان شمالي در گفتگو با تقريب:

شیعه وسنی باید با اتحاد در برابر استکبار جهانی ایستادگی کنند /اظهارات ترامپ زمينه نابودي اين غده سرطاني را فراهم کرد

تنا - استان خراسان شمالی
در روزهای اخیر اقدام نابخردانه و البته ابلهانه "دونالد ترامپ"رئیس جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن "قدس شریف " به عنوان پایتخت رژیم جعلی اسرائیل و انتقال سفارت آمریکا به این شهر که نخستین قبله مسلمانان را در خود جای داده است موجی از انتقادها و محکومیت ها را در جمهوري اسلامي ايران و ساير کشورها به دنبال داشت، که در اين رابطه ترکمن هاي حنفي مذهب خراسان شمالي اعم از مديران و مدرسين حوزه هاي علمیه نيزبه اين اقدام مذبوحانه ترامپ واکنش نشان داده و آن را به شدت محکوم کردند.
شیعه وسنی باید با  اتحاد در برابر استکبار جهانی  ایستادگی کنند /اظهارات ترامپ زمينه نابودي اين غده سرطاني را فراهم کرد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تقریب (تنا) در خراسان شمالي،" حاج گلدي آخوند کمالي" مشاور استانداردر امور اهل سنت و مدير حوزه علميه خادميه امانلي در اين خصوص اظهارداشت: بدون شک این اقدام ابلهانه ترامپ، چیزی جز شعله ور شدن خشم مسلمانان نسبت به موجودیت جعلی رژیم اسرائیل و انتفاضه دیگری در سرزمین های اشغالی را برای آنها به ارمغان نخواهد آورد.

آخوند کمالي تصريح کرد: این اقدام ابلهانه ترامپ نشان داد که دشمن همچنان غیر قابل اعتماد است و هیچ هنگام از دشمنی ریشه دار خود با اسلام و مسلمین کوتاه نخواهد آمد پس شایسته است همچنان هوشیار و آگاه باشیم.

مشاور استاندار خراسان شمالي افزود: اگر اتحاد و همدلی در جامعه اسلامی حاکم باشد و مسلمانان جهان اختلافات را کنار بگذارند، نه تنها دشمنان نمی توانند بیت المقدس را از مسلمانان بگیرند بلکه آرامش و امنیت در همه کشورهای اسلامی به ارمغان می آید .

قدس قبله اول مسلمین و متعلق به همه فلسطینیان می باشد

"حاج عبدالغفور آخوند يزداني" مدير حوزه علميه الاظهر باغلق از توابع شهرستان رازو جرگلان نيز گفت: غده سرطاني اسرائيل همانگونه كه امام راحل و مقام معظم رهبري بارها فرموده اند به زودي از صفحه روزگار محو خواهند شد.

امام جمعه اهل سنت باغلق تصريح کرد:قدس قبله اول مسلمین و متعلق به همه فلسطینیان می باشد و انشالله با اتحاد و همدلی مسلمانان این غده سرطانی صهیونیستی از صفحه روزگار محوخواهد شد و امنیت و آرامش بین مسلمین بازخواهد گشت.

وي افزود: دشمني استكبار با مسلمانان و اين گونه اقدامات آنها باعث خواهد شد مسلمين به يكديگر نزديك شوند و در مقابل اقدامات دشمنان بايستند و ترس و واهمه اي به خود راه ندهند.
 
اقدام نابخردانه ترامپ بی تجربه گی او را در مسائل سیاسی و تاریخی معرفی کرد

"حاج عبدالغفورآخوند بهمني" روحاني ترکمن بجنورد نيز در رابطه با مواضع علماي اهل سنت خراسان شمالي نسبت به اين قضيه اضافه کرد: ما جامعه اهل سنت خراسان شمالی اقدام ترامپ رئيس جمهور آمریکا در اعلام قدس بعنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را محکوم کرده، و از جامعه اسلامی وسازمان های بین المللي تقاضا داریم در برابر این اقدام ظالمانه واکنش نشان داده و آن به شدت محکوم بکنند.

وي ابراز داشت: این عمل ترامپ بی تجربه گی او را در مسائل سیاسی و تاریخی معرفی می کند وثابت کرد ترامپ شخصی است تندرو وکوتاه فکر که نفع و ضرر خودرا نمی شناسد واندک طرفدارهاي خود را در بین جامعه اسلامی بلکه جامعه بشریت از دست داد.

وي بيان داشت: حال وقت آن رسیده است که بعضی از کشورهایی که حامی آمریکا و هم پیمان وی بودند بفهمند که کفار ملت واحده هستند و نباید به آنها اعتماد کرد.
 
استکبارجهانی و جیره خورانش بدانند که بین المقدس متعلق به مسلمانان فلسطین است

"حاج خالمحمدآخوند سرفراز" مدير حوزه علميه هدايتي روستاي کلاته ابريشم از توابع شهرستان رازو جرگلان نيز همچنين این دسیسه و توطئه دشمنان اسلام و قرآن را به شدت محکوم کرد وتصريح کرد: همانطوری که امام راحل فرموده اند هرکدام از مسلمانان یک سطل آب بر اسرائیل بریزند،این رژیم جعلی را سیل خواهد برد.

وي اظهارداشت: استکبارجهانی و جیره خورانش بدانند که بیت المقدس متعلق به مسلمانان فلسطین است و هیچ کسی نمی تواند این عزیزان را از سرزمین مادریشان بیرون بکنند و همانطورکه خداوند فرموده پیروزی ازآن مسلمانان است.

آخوند سرفراز اضافه کرد: کفر و ذلت زمانی برای مسلمانان اتفاق می افتد که در بین مسلمانان دو دستگی وجود داشته باشد اعتماد کردن مسلمانان به کفار باعث ایجاد اختلاف در بین مسلمانان می شود.

مدرس حوزه علميه هدايتي گفت: هدف اصلی آمریکا ایجاد تفرقه بین مسلمانان جهان است لذا شیعه وسنی باید با  اتحاد در برابر استکبار جهانی  ایستادگی کنند.
https://taghribnews.com/vdciu3ar3t1a3r2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی