تاریخ انتشار۶ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۳۲
کد مطلب : 177727
آیت الله اراکی:

جنگ نرم جنگ اراده ها است/ امروز رهبر انقلاب نماد هویت شیعه و اسلام است

آیت الله اراکی با بیان این که شیعیان پیرو امام زمان(عج) هستند، گفت: امروزه همه امام زمانی هستند، اما هویت خود را باید با سید علی خامنه ای معرفی کنند، در حال حاضر نماد هویت شیعه و اسلام رهبر معظم انقلاب است، به همین دلیل است که دشمن تمام هجمه های خود را به ایشان روا می دارد.
جنگ نرم جنگ اراده ها است/ امروز رهبر انقلاب نماد هویت شیعه و اسلام است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، آیت الله محسن اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، روز جمعه در مراسم افتتاحیه دوره فرهنگی"جایگاه حوزه و حوزویان در جبهه جنگ نرم فرهنگی" که در سالن همایش های اردوگاه ولایت قم برگزار شد، به تبیین مسأله جنگ نرم و وظیفه حوزویان در این جبهه پرداخت.

وی با بیان این که باید دانست فرهنگ و نتیجه جنگ فرهنگی چیست، گفت: هویت یک جامعه فرهنگ آن را تشکیل می دهد، منظور از فرهنگ منظومه ارزش های یک جامعه بوده که بر مبنای آن معروف و منکر مشخص می شود.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: هر جامعه ای معروف و منکرهای مناسب خودش را دارد که سبب تشکیل فرهنگ آن ملت می شود؛ بنابراین معروف و منکر مهم ترین شاخصه فرهنگ است.

امام هویت و شناسنامه جامعه است
وی با اشاره به آیه ای از قرآن در زمینه هویت جامعه، اظهار داشت: قرآن کریم، شناسنامه و هویت هر جامعه را امام آن ملت معرفی کرده است؛ هویت هر ملت، چهره جامعه را ترسیم می کند؛ این که رهبر معظم انقلاب تأکید بر اسلامی شدن علوم انسانی دارند، به دلیل آن است که تمام علم ها در اسلام وجود دارد که باید کشف شود.

آیت الله اراکی به عناصر تشکیل دهنده چهره جامعه اشاره کرد و ادامه داد: چگونه دیدن، چگونگی شنیدن و چگونه گفتن، با پاسخ به این سؤالات می توان چهره یک جامعه را ترسیم کرد؛ اگر امام در جامعه هدایتگر باشد، جامعه را بینا می کند، اما اگر امام یک جامعه گمراه بود سبب می شود چشم مردم برای دیدن حقایق کور شود.

وی با اشاره به سؤال مبنایی خداوند در قیامت، ابراز داشت: خداوند در روز قیامت از نسب و تبار افراد نمی پرسد، بلکه به وسیله سؤال از نعمت بزرگ که ولایت و هویت است انسان ها را از یکدیگر جدا می کند، خداوند به جز ولایت از چیز دیگری سؤال نمی کند، هویت انسان ها در قیامت با ولایت مشخص می شود.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی هویت مؤمنان در قیامت را محمدی عنوان کرد و بیان داشت: باید به اندازه ای با اهل بیت طاهرین(ع) ارتباط وجود داشته باشد تا به هویت محمدی رسید.

وی به روایت «انا و علی ابوا هذه الامة» از رسول اکرم(ص)اشاره کرد و یادآور شد: رسول اکرم(ص) پدر امت اسلام است، این پدربودن اعتباری نبوده بلکه حقیقت محسوب می شود، اما قالب جسمانی ندارد، ایشان پدر هویتی مسلمانان هستند، اگر کارهای افراد جامعه مطابق با اراده ولی امر باشد، سبب به وجود آمدن اراده اجنماعی شده و هویت و وحدت تولید می کند.

آیت الله اراکی با بیان این که جنگ امروزه، جنگ اراده و هویت است، خاطرنشان کرد: انسان ها باید در این جنگ، مشخص کنند که در عرصه های گوناگون از چه کسی فرمان می برند، در رفتارها و سبک زندگی باید از ولی امر دستور گرفت، ولایت پذیری یعنی این که مشخص باشد انسان از چه کسی فرمان می برد.

رهبر معظم انقلاب نماد هویت اسلام است
وی با اشاره به رجز امام حسین(ع) در صحرای کربلا، اظهار داشت: امام فرمودند که من پسر علی هستم، به چه دلیل حضرت خود را پسر رسول اکرم(ص) معرفی نکردند، در حالی که فرزند ایشان هم بودند، امام حسین(ع) به دلیل اهمیت هویت در آن صحنه خود را فرزند امیرالمؤمنین(ع) معرفی می کند.

آیت الله اراکی با بیان این که شیعیان پیرو امام زمان(عج) هستند، ادامه داد: امروزه همه امام زمانی هستند، اما هویت خود را باید با سید علی خامنه ای معرفی کنند، در حال حاضر نماد هویت شیعه و اسلام رهبر معظم انقلاب است، به همین دلیل است که دشمن تمام هجمه های خود را به ایشان روا می دارد.

وی به وظیفه امروز حوزویان اشاره کرد و ابراز داشت: وظیفه طلاب دفاع از سنگر هویت شیعه است، ولی فقیه منصوب از امام زمان(عج) بوده که راه صحیح را برای شیعیان و مسلمانان تبیین کند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان این که اطاعت از ولی امر واجب است، بیان داشت: اگر بر فرض محال از فقیه اشتباهی صورت گیرد، اطاعت از او واجب است، این تبعیت سبب موفقیت و پیروزی جامعه می شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اطاعت از دستور خداوند باید بدون چرا باشد؛ حوزویان باید از هویت شیعه دفاع کرده و آن را برای مردم تبیین کنند، در برابر جنگ نرم که جنگ هویت ها است باید ایستادگی کرد.
https://taghribnews.com/vdciryazyt1ayy2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی