تاریخ انتشار۱۱ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۹:۲۴
کد مطلب : 167827

تأکید دکتر ظریف بر ضرورت بررسی خطرات تروریسم

وزیر امور خارجه کشورمان و رئیس شورای اروپا طی دیداری، مسئله تروریسم و افراطی گری و تهدیدات رو به گسترش آن را مورد بررسی و تبادل نظر قرار دادند.
تأکید دکتر ظریف بر ضرورت بررسی خطرات تروریسم
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از وزارت امور خارجه، دکتر ظریف که روز دوشنبه وارد بروکسل گردید، با آقای "وان رومپوی"رئیس شورای اروپا ملاقات کرد و طی آن دو طرف پیرامون آخرین تحولات بین المللی و منطقه ای و روند همکاری ها و ارتباطات ایران و اتحادیه اروپایی گفتگو کردند. مسئله تروریسم و افراطی گری و تهدیدات رو به گسترش آن و همچنین مذاکرات هسته ای در این مذاکرات مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

دکتر ظریف گفتگو و مشورت و بررسی زمینه های رفع خطر و حل معضل پیچیده و رو به افزایش تروریسم و افراط را بر اساس مسئولیت پذیری همه کشورها مهم توصیف کرد و برخورد غیر تبعیض آمیز و واقع بینانه با مسئله تروریسم و افراطی گری را مورد تاکید قرار داد.

ایشان همچنین در زمینه مذاکرات جاری هسته ای، پایبندی کامل طرف های مذاکره به تعهداتشان را مهم و تعیین کننده خواند و دستیابی به راه حل جامع را کاملا ممکن دانست و افزود که همه طرف های مذاکره باید با حساسیت به توافقات عمل نموده و مانع از پیچیدگی و انحراف توافقات بعمل آمده شود.

رئیس شورای اروپا در این دیدار چالش های پیش روی جامعه بین الملل و همچنین اتحادیه اروپایی را تشریح کرد و با اشاره به ابعاد متعدد مسئله تروریسم و افراطی گری، خطرات ناشی از آن را بسیار فراگیر خواند.

آقای رومپوی در این گفتگو ایران را یک شریک خوب برای اتحادیه اروپا دانست و اضافه کرد ظرفیت های مثبت و بالقوه ایران برای همکاری های آینده برای ما اهمیت دارد. وی در این ملاقات اراده کشورهای اروپایی برای رسیدن به توافق جامع در مذاکرات جاری هسته ای را یادآور شد
https://taghribnews.com/vdciryazyt1aqv2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی