تاریخ انتشار۱۶ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۵
کد مطلب : 197527
آیت الله هاشمی رفسنجانی در مصاحبه با العهد؛

دولت جعلی اسراییل موقت است و روزی حذف می شود/ شرایط برای حذف اسرائیل می تواند فراهم شود

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام: حضور دولت جعلی اسراییل موقت است و یک روزی بالاخره این جسم که خارجی است و در پیکر یک ملت و یک کشور وارد شده است ، حذف می شود.
دولت جعلی اسراییل موقت است و روزی حذف می شود/ شرایط برای حذف اسرائیل می تواند فراهم شود


به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) آیت الله هاشمی رفسنجانی در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری فرامنطقه ای العهد وابسته به حزب الله لبنان درباره اهمیت روزجهانی قدس در آینده تحولات فلسطین گفت: موضوع فلسطین مساله دینی و ملی ما است و انقلاب اسلامی ایران این مساله را زنده کرد و از همان روز اول با شاه درگیر شدیم ؛ امام، علما را دعوت به احیای این موضوع می کردند.

وی افزود: اینکه امام روزجهانی قدس را اعلام کردند؛ تاثیر زیادی داشت و هر سال در بسیاری از کشورهای دنیا مراسم روز قدس گرچه کم رونق؛ شده بود اما سفارتخانه های ایران مراسمی برگزار می کردند و دورهم جمع می شدند و حرفهایی می زنند برای احیای مطالب فلسطین.  کاری که امام خمینی(ره) کرد؛ خیلی موثر بود و جزو کارهای بسیار موثر امام درباره فلسطین همین اعلام روزجهانی قدس بود.
 
آیت الله هاشمی رفسنجانی درباره آینده فلسطین و تحولات پیش رو گفت: هنوز هم عقیده دارم که حضور اسراییل و این دولت جعلی بالاخره موقت است و یک روزی بالاخره این جسم که خارجی است و در پیکر یک ملت و یک کشور وارد شده است بالاخره روزی حذف می شود؛ حالا کی و چگونه؟ شرایط فرق می کند.

 رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: شرایط برای حذف اسرائیل می تواند خیلی زود فراهم شود و می تواند هم خیلی طولانی شود چون اسراییل و حامیانش دارند تلاش می کنند این دوره را خیلی طولانی کنند؛ اسراییل الان پایگاه چند منظوره غرب است در آنجا؛ خیلی از آن استفاده می کنند؛ فراوان؛ هزینه می کنند؛ ولی درآمدشان خیلی بیشتر است ؛ یک درآمد ساده اشان این است که با وجود اسراییل کشورهای عرب همه با التماس خریدار سلاح هستند و خوب آنها با ناز تامین می کنند.
وی افزود: فکر نمی کنم اسراییل دوام زیادی بیاورد؛ اینها یک تاریخ دارد؛ و یک مدتی تمام می شود؛ اما وضع فعلی که الان دارد متاسفانه عربها از خصومت جدی اشان با این اشغالگر کم کم بی تفاوت شده اند و مدتی ایران برایشان دشمن مقدم شد و الان دوباره صحبت از ارتباط رسمی با این رژیم درخیلی جاها هست؛ حتی بین برخی از خود فلسطینیها .

 رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: یک روزی کشورهای عربی متعهد بودند که شناسنامه ماندگار به فلسطینیان ندهند که اینها هویت فلسطینی اشان باقی بماند؛ و فراموش نکنند؛ اما الان نمی دانم چقدر به این وفادارند.

آقای هاشمی رفسنجانی با اشاره به اوضاع سخت مردم غزه اختلاف بین گروههای فلسطینی به ویژه حماس و فتح را خطرناک و نامطلوب خواند و افزود: انقلابیون نباید اینجور باشند اینها همه یک دشمن مشترک دارند. به نظر می رسد که الان وقت خوبی نیست؛ این اختلافات راه پیشرفت را برای اسراییلی ها باز و زندگی را برای مسلمانان و اعراب مشکل می کند.
 
 
 
○ حضرت امام که آمدند قضیه را مطرح کردند؛ به نظر شما چه تاثیری گذاشت ؟ چون قضیه فلسطین آن موقع در بین مسلمانان تقریبا در حال فراموشی بود؟


 
 
https://taghribnews.com/vdciryazyt1a3w2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی