تاریخ انتشار۱۲ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۴۰
کد مطلب : 187320
روزنامه ایندیپندنت

حضور هواپیماهای جنگنده انگلیسی در بمباران مردم یمن

تنا-لندن
بریتانیا تعداد قابل توجهی جت های جنگنده به عربستان سعودی فروخته است وشواهد محکمی وجود دارد که این هواپیماهای ساخت انگلیس در عملیات بمباران هوایی توسط عربستان علیه مردم غیر نظامی یمن به کار گرفته شده اند.
حضور هواپیماهای جنگنده انگلیسی در بمباران مردم یمن
روزنامه ایندیپندنت نوشت ، اینک دولت انگلیس با این موضوع مواجه است که آیا جنگنده های ساخت بریتانیا که پیشتر به عربستان سعودی فروخته شده در عملیات بمباران اردوگاه آوارگان جنگی یمن موسوم به المزرق شرکت داشته اند یا نه.
به گزارش خبرنگار تقریب (تنا) از لندن ، روزنامه ایندیپندنت در گزارش مفصلی از اوضاع بحرانی یمن به نقل از یک سخنگوی سازمان مخالفان تجارت اسلحه در انگلیس نوشت :بریتانیا تعداد قابل توجهی جت های جنگنده به عربستان سعودی فروخته است وشواهد محکمی وجود دارد که این هواپیماهای ساخت انگلیس در عملیات بمباران هوایی توسط عربستان علیه مردم غیر نظامی یمن به کار گرفته شده اند.
این روزنامه همچنین به نقل از رسانه ها از جمله تلویزیون العربیه اعلام داشت که جت های جنگنده تورنادو و تایفون ساخت انگلیس درمیان 100 هواپیمای جنگنده عربستان در عملیات بمباران هوایی علیه مردم یمن شرکت داشته اند.
این در حالی است که گروه های حقوق بشری هم گزارش کرده اند، نگرانی عمیقی وجود دارد که تسلیحات ساخت بریتانیا در عملیات نظامی سعودی ها بویژه بمباران اردوگاه عیر نظامیان المزرق حضور داشته اند که به این ترتیب در برابر تلفات غیر نظامیان این اردوگاه مسئول خواهند بود .
آنان از دولت انگلیس خواسته اند که بلافاصله این موضوع را مورد بررسی وتحقیق قرارداده ودر صورت اثبات باید مسئولیت آنرا پذیرفته وعربستان سعودی را مورد تحریم تسلیحاتی قرار دهد.
خبرگزاری ها گزارش کرده اند که در حمله هوایی به اردوگاه آوارگان جنگی المزرق در نزدیکی مرز عربستان سعودی ویمن که هزاران غیر نظامی آواره به آنجا پناه آورده اند دست کم 40 نفر از جمله تعدادی زن وکودک در اثر حمله هوایی عربستان سعودی کشته وحدود 200 نفر نیز زخمی شده اند.
 
https://taghribnews.com/vdciryazut1avp2.cbct.html
مرجع : روزنامه ایندیپندنت
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی