تاریخ انتشار۲۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۵
کد مطلب : 298921

وزیر اردنی با آیه‌ای از قرآن ترامپ را به چالش کشید

وزیر اوقاف اردن با اشاره به آیه ۱سوره اسراء که مربوط به داستان معراج حضرت محمد(ص) از مکه به قدس شریف است، مسلمانان را میراث‌دار مسجدالاقصی و قدس دانست.
وزیر اردنی با آیه‌ای از قرآن ترامپ را به چالش کشید
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)،"وائل عربیات" وزیر اوقاف و مقدسات اسلامی اردن طی سخنانی در جشن میلاد پیامبر اسلام(ص) در مسجد «حسینی» شهر امان با اشاره به آیه ۱ سوره اسراء «سُبْحَانَ الَّذِي أَسْرَى بِعَبْدِهِ لَيْلًا مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الْأَقْصَى الَّذِي بَارَكْنَا حَوْلَهُ لِنُرِيَهُ مِنْ آيَاتِنَا إِنَّهُ هُوَ السَّمِيعُ الْبَصِيرُ» تصمیم اخیر ترامپ مبنی بر معرفی قدس به‌ عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را باطل دانست.

وی تصریح کرد: این که خداوند متعال حضرت محمد (ص) را از مسجدالحرام در مکه مکرمه که در آنجا متولد و مبعوث شد، به مسجدالاقصی در قدس شریف و از آنجا به آسمان عروج داد، مسئله‌ای اتفاقی نیست.

وزیر اوقاف اردن در این باره توضیح داد: داستان معراج پیامبر(ص) دارای ابعاد دینی است که تأکید می‌کند، امت اسلامی وارث قدس و مقدسات اسلامی و مسیحی آن است و مسؤولیت حمایت از مسجدالاقصی در برابر مکر مکاران را بر عهده دارد و پیامبر اسلام(ص) وارث همه رسالت‌هاست.

عربیات با تأکید بر این که امت اسلام قادر است، از مسجد‌الاقصی و کلیسا‌های قدس شریف حمایت و حفاظت کند، گفت: این که امت اسلامی به مدت ۱۶ یا ۱۷ ماه تا زمان فرمان الهی به تغییر قبله، به سوی مسجدالاقصی نماز می‌خواندند، اتفاقی نیست.

وی همچنین تأکید کرد: هر تصمیمی از سوی هر شخص و دولتی که با فرمان الهی در تناقض باشد و مالکیت قدس برای مردم فلسطین، عرب‌ها و مسلمانان را نفی کند، باطل است.
https://taghribnews.com/vdcirvarzt1a332.cbct.html
مرجع : ایکنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی