تاریخ انتشار۲۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۳
کد مطلب : 298723
عضو مجمع عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:

اقامه نماز وحدت در مسجدالاقصی آرمان اصلی همه امت اسلامی شود

تنا - استان گلستان
عضو مجمع عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، گفت: مسجدالاقصی قبله نخست مسلمین است و خواندن نماز وحدت در این مکان مقدس باید به عنوان آرمان اصلی آنها تلقی شود.
اقامه نماز وحدت در مسجدالاقصی آرمان اصلی همه امت اسلامی شود
«آخوند عبدالجلیل فرهمند» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تقریب در گلستان با محکوم کردن سخنان ترامپ در معرفی قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، اظهار کرد: ملل مختلف اسلامی باید دست به دست هم دهند تا این هدف متعالی در قدس شریف عینیت واقعی یابد.

به گفته وی؛ ادای نماز از مهمترین وظایف دینی مسلمانان است و اگر در مساجد مقدس از جمله مسجدالاقصی صورت گیرد اجر و ثواب فراوانی دارد.

مدرس حوزه علمیه اهل سنت ضیائیه شهر فراغی، فلسطین را مسئله نخست دنیای اسلام ذکر کرد و گفت: مدت مدیدی است که رژیم متجاوز اسرائیل برادران مسلمان ما را در فلسطین به شهادت می رساند یا به اسارت می برد.

وی، افزود: غاصبان صهیونیستی حتی به کودکان و زنان بی دفاع نیز رحم نمی کنند و رفاه و آسایش را از آنها سلب کرده اند.

به گفته وی؛ وظیفه شرعی ملت های اسلامی است تا با استفاده از هر چیزی که برای نجات و کاهش آلام مظلومان فلسطینی موثر باشد یاریگر آنها باشند.

رابط فرهنگی مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور، تشکیل ید واحده متشکل از همه گروه های اسلامی را تنها راه نجات فلسطین از چنگال متجاوزان صهیونیستی دانست و تصریح کرد: مسلمانان در قضیه فلسطین که آبرو و عزت اسلام در میان است به میدان مبارزه با دشمن آمریکایی و اسرائیلی بیایند و در این مسیر ثابت قدم باشند.

وی، ادامه داد: خداوند متعال در قرآن کریم وعده داده کسانی را که به دین خدا یاری رسانند نصرت و پیروزی نهایی خواهد بخشید و خداوند هیچ وقت خلف وعده عمل نمی کند.

آخوند فرهمند با یادآوری اینکه قدس دفتر خونین شجاعت و مقاومت، حماسه ای ماندگار، فریاد بی کران و مظلومیتی بی مرز برای مسلمین است، خاطر نشان کرد: قدس قبله پیشین و قلب کنونی مسلمانان است ما در طول تاریخ با قدس زیسته ایم و پاسدار قداست آن بوده ایم و خواهیم بود.

وی، افزود: وقت آن رسیده است تا کشورهای اسلامی به خود بیایند و با وحدت، همدلی و نصرت الهی شاهد آزادسازی بیت المقدس باشند.
 
 
https://taghribnews.com/vdcirvarpt1a3y2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی