تاریخ انتشار۷ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۱۱
کد مطلب : 180624
معاون فدراسیون اعراب کانادا و عضو کمیته اتحاد صلح این کشور؛

نامه رهبر ایران با اقبال زیاد بسیاری از گروه‌های جوان مواجه شده است

باید از رهبران مسلمان خواست تا به صراحت و صادقانه، بیماری‌ها و نارسایی‌های ناشی از افراطی‌گرایی، تکفیر و اجرای یک تفسیر متحجرانه از شریعت را که به اسلام و مسلمانان آسیب می‌رسانند بررسی و تشریح کنند .
نامه رهبر ایران با اقبال زیاد بسیاری از گروه‌های جوان مواجه شده است

به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) «علی ملاح» معاون فدراسیون اعراب کانادا و عضو کمیته اتحاد صلح این کشور درگفتگو با خبرنگار تسنیم در واشنگتن درباره نامه اخیر رهبر ایران خطاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی گفت : شکی نیست که این نامه با اقبال زیادی از سوی بسیاری از گروه‌های جوانان مواجه شده است، با این حال، به خاطر جو هراسی که هم‌اکنون وجود دارد، متأسفانه بسیاری از جوانان از انتشار بیشتر این نامه و بحث بر سر آن در مجامع و محیط‌های عمومی - همچون فیس بوک و دیگر رسانه‌های اجتماعی - شک و تردید دارند .

در حال حاضر، به منظور افزایش تأثیرگذاری آن، فکر می‌کنم که باید از رهبران مسلمان خواست تا به صراحت و صادقانه، بیماری‌ها و نارسایی‌های را که ناشی از افراطی‌گرایی، تکفیر و اجرای یک تفسیر متحجرانه از شریعت بوده و به اسلام و مسلمانان آسیب می‌رسانند را مورد بحث و بررسی قرار دهند.

وی افزود:  بسیاری از رسانه‌های عمده آمریکایی (چه نشریات، و چه رسانه‌های صوتی و یا تلویزیونی) به این نامه اشاراتی داشته‌اند، اما فضای بیشتری را برای ارزیابی و بحث و بررسی آن اختصاص نداده‌اند.

ملاح درباره محتوای این نامه هم گفت : این پیام، یک ابتکار بزرگ دیگر است که دیدگاهی تازه و صادقانه را در پیش روی جوانان قرار می‌دهد تا به معنای حقیقی اسلام و آموزه‌های آن توجه کنند.

وی ابراز امیدواری کرد که این نامه بتواند سرآغاز فصل جدید در مواجه با اسلام از سوی اروپایی‌های شود زیرا بسیاری از غربی‌ها به سبب فقدان دانش یا آموزش و همچنین سوگیری رسانه‌های غالب که سرشار از اسلام‌هراسی هستند، شناختی از اسلام حقیقی ندارند.

ملاح مطالعه اسلام حقیقی را زمینه ای برای گفتگوهای مفیدی دانست وافزود : این روند مطمئنا هم برای جوانان مسلمان و جوامع آن‌ها مفید خواهد بود. او گفتگوی صادقانه بین رهبران (علما) و متفکران مسلمان را اقدام بعدی دانست و گفت : پس از آن نیز جوانان و جوامع ما بایستی در چارچوب جوامع غربی و نهادهای مختلف آن شامل باشگاه‌های دانشجویی، شوراهای دانشجویی و اتحادیه‌های دانشگاهی همچنین اتحادیه تجاری و رسانه‌های آلترناتیو و شبکه‌های اقدام و همبستگی در زمینه عدالت اجتماعی وارد شوند و به گونه‌ای فعالانه تعامل برقرار کرده و نقش‌آفرینی کنند.
https://taghribnews.com/vdciruaz5t1avq2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی