تاریخ انتشار۹ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۴۹
کد مطلب : 236523

محکومیت حمله به مسجدی در استرالیا

حمله با بمب‌ آتش ‌زا به مسجدی در استرالیا که نمازگزاران در حال ادای نماز جماعت در آن بودند، با محکومیت و انتقاد شدید نخست وزیر این کشور روبرو شده است.
محکومیت حمله به مسجدی در استرالیا
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، شب گذشته یک مسجد و کالج اسلامی در "پرت" در ایالت استرالیای غربی هدف حمله قرار گرفت؛ این حمله تلفات جانی نداشت و فقط یک خودرو که در مقابل آن پارک شده بود، منهدم شد.

پلیس استرالیای غربی در این باره اعلام کرد: علاوه بر خودروی منهدم شده، سه خودروی دیگر نیز خسارت دید و روی دیوار کالج نزدیک خودروهای آسیب دیده نیز با اسپری رنگی شعارهای ضداسلامی نوشته شده بود.

"یحیی عادل ابراهیم" امام جماعت مسجد هم گفت: جامعۀ مسلمانان در پرت با نفرت روبرو شده‌اند، اما درصدد تلافی یا مقابله به مثل برنخواهند آمد؛ وی با انتشار پیامی در صفحه خود در شبکۀ اجتماعی فیسبوک، نوشت: این، بدون شک یک عمل مجرمانۀ ناشی از نفرت است، اما عمل یک فرد یا یک گروه است، نه کل جامعه.

"مالکوم بلای ترنبول" نخست وزیر استرالیا نیز امروز در گفت‌وگو با شبکه رادیویی 6پی.آر افزود: من این (حمله) را محکوم می‌کنم و هرچه بگویم در محکومیت شدید حملاتی از این دست، کم است.

اسلام‌ ستیزی و اسلام ‎هراسی درسال گذشته در استرالیا پس از آن افزایش یافت که تعداد زیادی از افراط‌گرایان تبعه این کشور برای پیوستن به گروه‌های تروریستی راهی عراق و سوریه شدند.

"عبدالله خان" مدیر اجرایی کالج اسلامی پرت نیز اعلام کرد: اگر چه این حمله بهت‌آور بوده، اما حمایت جامعه استرالیا موجب آرامش است.
 
https://taghribnews.com/vdcirqarpt1apw2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی