>> ​تدابیر شدید امنیتی در بیروت هم‌زمان با فرا رسیدن ماه محرم | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۲۹ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۲۰
کد مطلب : 284728

​تدابیر شدید امنیتی در بیروت هم‌زمان با فرا رسیدن ماه محرم

در پی هشدار سفارتخانه‌های خارجی به اتباعشان در لبنان، بیروت و به ویژه ضاحیه جنوبی شاهد تدابیر امنیتی شدیدی است.
​تدابیر شدید امنیتی در بیروت هم‌زمان با فرا رسیدن ماه محرم
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، پس از گذشت چند روز از پیروزی‌های ارتش لبنان علیه تروریست‌ها، لبنانی‌ها نگران انجام اقدامات تروریستی علیه شهروندان هستند. این نگرانی‌ها بعد از آن افزایش یافت که ارتش لبنان از بازداشت یک باند تروریستی که قصد حمله به مناطق مختلف را داشت، خبر داد.
 
 این مسئله تأیید کننده سخنان سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان است که گفته بود پایان حضور تکفیری‌ها در جرود لبنان به معنای پایان خطر تروریسم نیست.
 
در همین راستا منابع امنیتی در حزب‌الله اعلام کردند که پیروزی بر داعش و جبهه النصره به معنای کاهش سطح اقدامات روزانه امنیتی نیست. طی ساعات گذشته نیز حزب‌الله تدابیری را در ضاحیه و شهرهای جنوبی و البقاع اتخاذ کرده است.
 
امسال مقدمات امنیتی در ضاحیه با سال‌های قبل تفاوتی ندارد. هماهنگی میان رهبران حزب‌الله و جنبش أمل از یکسو و نیروهای امنیتی و ارتش لبنان از سوی دیگر در بالاترین سطح خود قرار دارد به ویژه اینکه ورودی‌های ضاحیه تحت نظارت ارتش و نیروهای امنیتی داخلی است اما در داخل، احزاب مسئولیت امنیت را برعهده دارند.
 
مجالس حسینی در تمامی اماکن و خیابان‌ها و محله‌ها برگزار خواهد شد و تجمع مرکزی حزب‌الله در مجتمع سید الشهدا خواهد بود. تدابیر امنیتی شب ها تشدید می شود.
 
مسیرهای ضاحیه و دوراهی‌ها و تقاطع‌های آن نیز تحت کنترل دوربین‌های مداربسته است که حزب‌الله نظارت بر آن را برعهده دارد، در نتیجه نیازی به تعداد زیادی نیرو نیست و همه چیز تحت کنترل است. این سامانه امنیتی جدید از چند ماه پیش ایجاد شده و در تمامی سطوح کارآمد بوده است. اما درباره آوارگان سوری در اردوگاه‌ها، حزب‌الله عملیات بازرسی فراگیری را در ضاحیه جنوب و البقاع انجام داده و با گروه‌های فلسطینی در داخل اردوگاه‌ها به هماهنگی می‌پردازد.
 
به گفته منابع لبنانی تدابیر امنیتی از فردا (پنجشنبه) افزایش خواهد یافت و تیم مهندسی و سگ‌های پلیس مستقر خواهند شد.
 
در ضاحیه جنوب و النبطیه تدابیر امنیتی در سطح بالایی خواهد بود و مرحله مقدمات امنیتی آغاز شده است؛ ظهر پنجشنبه نیز مرحله اجرایی که شامل استقرار نیروها در خیابان‌هاست، آغاز خواهد شد.
https://taghribnews.com/vdcir5arvt1avy2.cbct.html
مرجع : ایسنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی