تاریخ انتشار۳۱ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۹:۰۸
کد مطلب : 284926
در اجلاس اسلامی سائوپائولو:

مسلمانان خواستار ایجاد یک رسانه‌ اسلامی برای آمریکای لاتین شدند

شرکت کنندگان در سی مین اجلاس بین‌المللی «مسلمانان آمریکای لاتین و کارائیب» خواستار ایجاد یک رسانه اسلامی بصری، صوتی و تصویری برای مسلمانان در کشورهای آمریکای لاتین و کارائیب شدند.
مسلمانان خواستار ایجاد یک رسانه‌ اسلامی برای آمریکای لاتین شدند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، شرکت کنندگان در 30امین اجلاس بین‌المللی «مسلمانان آمریکای لاتین و کارائیب» در سائوپائولو بزرگترین شهر برزیل، خواستار راه اندازی یک پخش رسانه‌ای اسلامی برای کشورهای آمریکایی لاتین شدند که شامل ابزار بصری، صوتی و تصویری باشد.
 
آن‌ها همچنین بر اهمیت پیوستن به رشته‌های اسلامی و اسلام حرفه‌ای بین‌المللی برای گسترش فضیلت و ارزش‌ها، حفظ هویت اسلامی و مبارزه با سوءتفاهمات  و تصورات غلط درباره اسلام تاکید کردند.
 
این همایش با همکاری مرکز صدای اسلامی در آمریکای لاتین و کشورهای کارائیب برگزار شده‌ بود.
 
شرکت کنندگان در این همایش  در بیانیه نهایی به ارزش والای خانواده در جوامع اسلامی و اهمیت آن در جامعه تاکید کرده و توصیه‌هایی برای توجه به آموزش قرآن مجید به جوانان، ایجاد مدارس و مهدکودک ها برای آموزش، حفظ و قرائت  قرآن مجید ارائه دادند. این بیانیه‌ به نیاز برای ایجاد مدارس اسلامی تاکید ورزید و آن را شیوه‌ای مهم برای حفظ هویت اسلامی جوانان مسلمان دانست. ترویج زبان عربی و توسعه آن میان اعضای جامعه اسلامی نیز به عنوان یک ابزار نهایی برای حفظ ارزش‌های اسلامی اعلام شد.
 
شرکت کنندگان از مرکز اسلامی آمریکای لاتین نیز خواستند دوره‌های علمی برگزار کرده و وب‌سایت‌هایی برای ایجاد شفافیت پیرامون مفاد خانواده در اسلام از دیدگاه فقهی ایجاد کند. آنها همچنین خواستار طراحی جزوه‌های آموزشی برای خانواده‌های مسلمان در برزیل شدند تا در رابطه حقوق و وظایف اجتماعی برای آنان شفافیت سازی شود.
 
بیانیه نهایی همچنین از اقلیت‌های مسلمان در آمریکای لاتین خواست برای حفظ آیین‌های مذهبی، ارزش‌های اخلاقی و هویت اسلامی در کشورهایشان از طرق قانونی و مشروع به پا خیزند و تلاش داشته باشند تا قوانینی که  نقض حقوق مذهبی یا مخالف اسلام در زمینه خانواده، زنان و جامعه هستند را اصلاح کنند.
 
https://taghribnews.com/vdcir5arqt1av32.cbct.html
مرجع : حوزه
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی