تاریخ انتشار۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۸
کد مطلب : 231366

روایت روزنامه «الرأی» کویت از نحوه شهادت «بدرالدین»

روزنامه کویتی «الرأی» با چاپ مقاله ای به نحوه حمله و شهادت «مصطفی بدرالدین» از فرماندهان ارشد جنبش مقاومت لبنان در نزدیکی فرودگاه دمشق پرداخت.
روایت روزنامه «الرأی» کویت از نحوه شهادت «بدرالدین»
 این روزنامه به نقل از برخی منابع سوری از احتمال همکاری سازمان جاسوسی اسرائیل «موساد» با دستگاه های اطلاعاتی آمریکا در ترور شهید بدرالدین سخن گفت.به گزارش خبرگزاری فارس،منابع مذکور با تاکید بر این موضوع که شهید بدرالدین تحت پیگرد دستگاه‌های اطلاعاتی اسرائیل بود، خاطر نشان کردند: «بعید نیست، این عملیات حاصل همکاری مشترک دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل باشد».
در ادامه این گزارش آمده است: «ساعت 22:30 روز پنج‌شنبه (23 اردیبهشت)2 فروند موشک هوا به زمین به ساختمانی اطراف فرودگاه بین المللی دمشق اصابت کرد که در پی انفجار شدید آن مصطفی بدرالدین فرمانده ارشد حزب الله شهید و 5 عضور دیگر مقاومت لبنان زخمی شدند.»
درهمین رابطه جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری در واکنش به ترور شهید بدرالدین در دمشق گفت: «گزارش هایی را دریافت کرده ایم که مصطفی بدرالدین، این هفته در سوریه کشته شده است .چیزی که می توانم تایید کنم این است که هیچ هواپیمای آمریکایی یا متعلق به دیگر کشورهای عضو ائتلاف (ضد داعش) در زمانی که گزارش شد وی کشته شده است، در منطقه حضور نداشت. گزارش های بیشتری را نمی توانم تایید کنم.»
بدرالدین علاوه بر فرماندهی شاخه نظامی حزب الله مسئولیت بخش اطلاعات این گروه را بر عهده داشت. وی همچنین مشاور سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان نیز بود. این شهید طی 30 سال گذشته از سوی سازمانهای جاسوسی اسرائیل، امریکا و انگلیس تحت تعقیب قرار داشت و بارها از عملیات های ترور جان سالم بدر برده بود.

البته این در حالی است که حزب الله لبنان با صدور بیانیه ای تاکید کرد: تحقیقات صورت گرفته نشان داد ، انفجار یکی از مراکز حزب الله نزدیک فرودگاه بین المللی دمشق که به شهادت برادر فرمانده « سید مصطفی بدرالدین» منجر شد، ناشی از حمله توپخانه ای گروههای تکفیری موجود در منطقه بوده است.
https://taghribnews.com/vdciqzarqt1app2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی