تاریخ انتشار۸ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۴۶
کد مطلب : 261264

سفر منطقه‌ای پادشاه عربستان به شرق آسیا برای جذب سرمایه گذاری

سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان سعودی، در سفر منطقه‌ای به شرق آسیا با هدف جذب سرمایه‌گذاری خارجی وارد کوالالامپور، پایتخت مالزی، شد.
سفر منطقه‌ای پادشاه عربستان به شرق آسیا برای جذب سرمایه گذاری
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، ملک سلمان همچنین قرار است از برونئی، ژاپن، چین، مالدیو هم بازدید کند و در سواحل بالی اندونزی نیز به استراحت بپردازد.

گزارش‌ها حاکی است سفر پادشاه عربستان به منطقۀ شرق آسیا به ‌منظور جلب نظر سرمایه‌گذاران آسیایی برای خرید 5 درصد از سهام شرکت دولتی نفت عربستان (آرامکو) صورت می‌گیرد تا از این طریق از مشکلات اقتصادی این کشور کاسته شود.

عربستان که به دلیل هزینۀ بالای تجاوز نظامی به یمن و همچنین کاهش بهای نفت با کسری شدید بودجه مواجه است، در نظر دارد، در سال 2018 بخشی از سهام آرامکو را در بازارهای بورس مطرح جهان به فروش بگذارد.

منابع دولتی عربستان اعلام کردند: هیأتی 600 نفره سلمان را در سفر چهار روزه به مالزی همراهی می‌کند و همکاری در زمینۀ انرژی در دستور کار دیدارهای پادشاه عربستان قرار دارد.

قرار است، روز سه‌ شنبه شرکت نفت دولتی پتروناس مالزی و عربستان توافقنامۀ همکاری در زمینۀ پالایشگاهی و پتروشیمی مالزی امضا کنند.

روابط بین مالزی و عربستان طی دو سال اخیر به دلیل افشای رسوایی مالی چند میلیارد دلاری نجیب رزاق، نخست‌وزیر مالزی که عربستان نیز در آن دست داشته، همواره در کانون توجه رسانه‌ها قرار داشته است.

در سال 2013 حدود 700 میلیون دلار به حساب بانکی آقای رزاق واریز شد که اتهامات بسیاری را علیه وی برانگیخت؛ دولت مالزی اعلام کرد: این پول هدیه‌ای از سوی خانوادۀ سلطنتی عربستان، به نخست‌وزیر مالزی بوده است؛ دادستانی مالزی رزاق را از ارتکاب هرگونه خطا یا فساد مالی در ارتباط با این پرونده تبرئه کرده است.
 
 
 
https://taghribnews.com/vdciqzar5t1aqr2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی