تاریخ انتشار۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۲۱
کد مطلب : 267565

طرح حذف زبان عربی روی میز کنست!

پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) در حال بررسی طرح حذف زبان عربی در اراضی اشغالی فلسطین است.
طرح حذف زبان عربی روی میز کنست!
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، روزنامه گاردین امروز (دوشنبه) اعلام کرد: زبان عربی در اراضی اشغالی 1948 بار دیگر به آماج حملۀ مجدد کابینه "اسرائیل" تبدیل شده است و چند وزیر به تازگی پیش‌نویس قانونی را برای جلوگیری از بکارگیری زبان عربی، به کنست ارائه کرده اند.
 
این روزنامه انگلیسی در گزارشی نوشت: زبان عربی در اراضی اشغالی فلسطین زبان رسمی است ولی پیش‌نویس قانون جدید برای کم‌رنگ کردن و کاهش بکارگیری این زبان تهیه شده است.
 
در ادامه این گزارش آمده است: پیش‌نویس قانون جدید که در کمیته حقوقی کابینه اسرائیل تصویب شده است و برای اجرائی شدن باید چند مرحله را در کنست بگذراند، حق تعیین سرنوشت را فقط متعلق به یهودیان دانسته است در حالی که تعداد قابل توجهی از فلسطینی ها در اراضی اشغالی زندگی می کنند.
 
به نوشته گاردین، این پیش‌نویس ادعای اسرائیل مبنی بر دمکراتیک بودن این رژیم را زیر سؤال می برد و حقوق دیگران را پایمال می کند.
 
گاردین اعلام کرد: پیش‌نویس جدید اذعان می کند که زبان عربی همانند زبان عبری، زبان رسمی است ولی زبان عبری باید تنها زبان رایج باشد که این امر به معنای تلاش مقامات اسرائیلی برای کم‌رنگ کردن زبان عربی است.
 
https://taghribnews.com/vdciqyarwt1aqw2.cbct.html
مرجع : العالم
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی