تاریخ انتشار۱۵ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۹
کد مطلب : 175864

تقدیر خطیب جمعه نجف اشرف از دستاوردهای اخیر در مقابله با تكفیریها/ حضور میلیونی اربعين نماد اقتدار اسلام است

خطیب جمعه نجف اشرف با اشاره به اینکه عراق امروز پیروزی‌های بزرگی را در برابر تكفيريها محقق و مناطق و روستاهای زیادی را از چنگ گروه‌های تروریستی داعش آزاد کرده است، گفت: این افتخاری برای بسیج مردمی و ارتش عراق است.
تقدیر خطیب جمعه نجف اشرف از دستاوردهای اخیر در مقابله با تكفیریها/ حضور میلیونی اربعين نماد اقتدار اسلام است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "سید صدر الدین قپانچی" در سخنانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر نجف با تاکید بر اینکه ملت‌های جهان می‌توانند با پیروی از آرمان‌های حسینی از ظلم و استبداد رهایی یابند، راهپیمایی میلیونی اربعین حسینی را نماد اقتدار و اعجاز اسلام توصیف کرد.

خطیب جمعه نجف اشرف تاکید کرد: اعجاز مناسبت‌های حسینی در از میان بردن قومی‌گرایی، خودخواهی، کینه و نفرت‌هاست و این روح محبت و مهرمانی و بذل و بخشش است که در همه محبان اهل بیت(ع) موج می‌زند.

قپانچی خطاب به همه ملت‌های جهان گفت: ملت‌ها اگر با سالار شهیدان امام حسین (ع) ارتباط بگیرند می‌توانند با رهایی از ظلم و استبداد آینده خود را بسازند، ارزش‌ها و آرمان‌های امام  خود به تنهایی ملت‌ها را زنده می‌کند همان گونه که ملت‌های ما را زنده کرده است.

خطیب جمعه نجف اشرف همچنین بهبود روابط دولت فدرال مرکزی با اقلیم کردستان عراق و انعقاد قرارداد مالی و نفتی بین دو طرف را دستاوردی بزرگ برای انسجام ملت عراق خواند و گفت: ملت عراق این کشور را بر پایه دوستی و محبت بین اقوام و طوائف نهادینه کرده است، بنابراین تفنگ را باید به سوی دشمن و نه ملت خود نشانه رویم.
https://taghribnews.com/vdciqwaz5t1ayv2.cbct.html
مرجع : العراقیه
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی