تاریخ انتشار۲۸ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب : 248269

نشست بین المللی وحدت اسلامی با حضور آیت الله اراکی در مسکو آغاز به کار کرد

همایش بین المللی"وحدت اسلامی-وحدت مسلمین: مبنای گفتگو" با حضور هیئت ایرانی به سرپرستی آیت الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی روز چهارشنبه در مسکو گشایش یافت.
نشست بین المللی وحدت اسلامی با حضور آیت الله اراکی در مسکو آغاز به کار کرد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، هیئت های شرکت کننده از کشورهای مختلف در این نشست دو روزه مسائل مرتبط با فلسفه و گفتمان دینی، قرآن کریم به عنوان پایه و اساس وحدت، منطق توسعه اندیشه های اسلامی و حرکت به سوی تکامل را با محوریت همگرایی در جهان اسلام بررسی می کنند.

اداره روحانیت اسلامی روسیه در باره اهداف این همایش اعلام کرده است: مباحث در نظر گرفته شده در همایش "وحدت اسلامی-وحدت مسلمین: مبنای گفتگو" با هدف تقریب مذاهب، اهمیت زیادی برای روحانیون و رهبران اسلامی روسیه و کشورهای دیگر جهان اسلام دارد.

در بیانیه این اداره آمده است که محور همایش بین المللی مسکو یافتن زمینه های مشترک تعامل بین مذاهب مختلف اسلامی و اقدام ها برای نزدیکی به یکدیگر است.

«در این همایش، جست وجوی راههای نزدیکی مذاهب اسلامی بر اساس فرمایشات قرآن کریم، مباحث دینی و معیارهای قابل قبول تعریف فرد مومن از دیدگاه روحانیون مسلمان پیگیری خواهد شد.»

انتظار می رود در همایش مسکو همچنین موضوع مبارزه با گروههای افراط گرا و تروریستی که مشکلات زیادی را برای امت جهانی اسلامی به وجود آورده اند و خطرناک ترین آنها از جمله داعش و جبهه النصره بخش هایی از کشورهای اسلامی را اشغال کرده اند و شمار زیادی از مسلمانان را به خاک و خون کشیده اند، بررسی شود.
https://taghribnews.com/vdciqvar3t1a5r2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی