تاریخ انتشار۱۸ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰:۰۳
کد مطلب : 170968
لاریجانی:

ائتلاف برای مبارزه با داعش به شوی امنیتی شباهت دارد/ باید فضای کسب و کار در کشور تسهیل گردد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ائتلافی که در حال حاضر برای مبارزه با گروهک تروریستی داعش در منطقه به وجود آمده بسیار شباهت به شوی امنیتی دارد.
ائتلاف برای مبارزه با داعش به شوی امنیتی شباهت دارد/ باید فضای کسب و کار در کشور تسهیل گردد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، دکتر علی لاریجانی روز پنجشنبه ۱۷ مهر در سفر خود به استان مازندران در نخستین همایش فرصت های سرمایه گذاری استان مازندران که در مجتمع نفت محمودآباد برگزار شد، گفت: به تمام دست اندرکاران و مبتکران برگزاری این همایش تبریک می گویم چرا که باید زمینه های سرمایه گذاری در استان مازندران به خوبی فراهم شود و توصیه می کنم که بحث های این چنینی برای سرمایه گذاری بیشتر جدی گرفته شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید فضای کسب و کار تسهیل شده و قوانین مورد نظر در این بخش مدون شود واینگونه همایش ها نباید حالت رکود پیدا کند.

وی تصریح کرد: برخی از مشکلات در کشور وجود دارد که تولید را با مشکل مواجه کرده است رویکرد حال حاضر این است که به بخش تولید باید توجه بیشتری شود، هم اکنون دولت لایحه ای را به مجلس در بحث خروج از رکود ارائه داده و برخی از موارد قانونی برای خروج از رکود در کمیسیون های مختلف مجلس در حال بررسی است، البته بخش خصوصی با مجلس ارتباط بسیار خوبی دارد و پیشنهادهای بسیاری در این زمینه مدون شده است.

دکتر لاریجانی با بیان اینکه امروز ایران شرایط خوبی برای تولید در سطح ملی دارد، گفت: در ادوار پس از انقلاب مشکلات بسیاری در بخش تولید وجود داشت و یکی از این مشکلات مدیریت های غلط و سبک های مدیریتی اشتباه در دولت های گذشته بود که کمتر به بخش تولید توجه می کردند.

رئیس مجلس تصریح کرد: البته زمانی هم نگاهی تاحدودی سوسیالیستی در کشور وجود داشت که آن هم مشکلات بسیاری را برای بخش تولید به وجود آورد اما ما امروز از تمام این شرایط عبور کرده ایم و سیاست های بسیاری در کشور تدوین شده و ازسوی مقام معظم رهبری این سیاست ها ابلاغ شده است به عنوان مثال قانون اصل ۴۴ تدوین و ابلاغ شد اما به خوبی مورد اجرا قرار نگرفت و در بسیاری از شرایط با روح قانون فاصله بسیار زیادی داشت بنابراین اشکالات بسیاری وجود دارد و باید این اشکالات اصلاح شود اما سمت گیری اکنون کشور به سمت اقتصاد مردمی است و این مورد را باید حمایت کنیم.

وی تأکید کرد: البته در مجلس هم چندین قانون برای تسهیل فضای کسب و کار تصویب شد و باید اشاره کرد که بخش خصوصی باید زنده باشد و در جلسات بسیاری در مجلس این موضوع مورد بحث قرار گرفت که نماینده بخش خصوصی هم باید درکنار نماینده بخش دولت در صحن پارلمان حضور داشته باشد.

دکتر لاریجانی افزود: شرایط کشور، متمرکز بر این است که اقتصاد از بخش دولتی خارج شده و در اختیار مردم قرار گیرد تا رقابت ها به وجود آید زیرا عدالت زمانی به وجود می آید که رقابت در کشور وجود داشته باشد و از این ظرفیت باید به طور دقیق استفاده شود.

رئیس مجلس با بیان اینکه به نیروی انسانی متخصص در کشور باید اهمیت داد افزود: توجه به نیروی انسانی متخصص و گسترش دانشگاه ها در سطح کشور ظرفیت مهمی برای توجه به بخش تولید است و اگر در این بخش سرمایه گذاری نشود اتلاف منابع به وجود می آید بنابراین اگر امروز بحث اقتصاد مقاومتی در کشور مطرح است باید به نیروی انسانی متخصص و سرمایه گذاری در این بخش توجه شود از این رو صیانت از نیروی متخصص به معنای کار دادن و میدان دادن به این افراد است.

دکتر لاریجانی ادامه داد: در حال حاضر میزان بسیار زیادی پزشک و مهندس متخصص در کشور وجود دارد که آماده کار هستند و باید زمینه های اشتغال و کار برای آنها فراهم شود البته نکته دیگر امنیت جمهوری اسلامی ایران است، این امنیت هیچ گاه ناپایدار نیست باید گفت که شرایط ایران در سه دهه گذشته مشکلات بسیاری داشته است و گاهی شرایط سختی در منطقه وجود داشته اما امنیت ایران در شرایط پایداری بوده است.

وی افزود: در بسیاری از شرایط سخت ترین اقدامات تروریستی در داخل ایران با تدبیر و قدرت کنترل شده و امنیت برقرار شده است و بسیاری از متخصصان امنیتی غرب بارها بر این نکته تأکید کردند که ایران ثبات امنیتی دارد و می تواند تأثیرگذار در امنیت منطقه باشد.

وی گفت: ائتلافی که در حال حاضر برای مبارزه با گروهک تروریستی داعش در منطقه به وجود آمده بسیار شباهت به شوی امنیتی دارد و آنها به جای آنکه با گروهک چریکی داعش برخورد صحیحی داشته باشند تنها آنها را بمباران می کنند مگر می شود که با بمباران این گروهک تروریستی را از بین برد به همین دلیل جمهوری اسلامی ایران این حرکت را جدی نگرفته است اما ما در مبارزه با داعش حرف های بسیاری داریم و اگر ایران در مبارزه با تروریست به عراق ورود نمی کرد شرایط این کشور بسیار نامساعد می بود.

رئیس مجلس گفت: از سوی دیگر همگرایی و همفکری در درون کشور برای آبادانی تا حد زیادی وجود دارد و همفکری بسیاری برای حمایت از بخش تولید میان قوای سه گانه و نخبگان وجود دارد که این روند باید ادامه پیدا کند بنابراین آینده ایران به سمت تولید بیشتر حرکت می کند و اگر مشکلی وجود داشته باشد باید شرایط مساعد فراهم شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: در شرایط حال حاضر کشور، رکود وجود دارد و باید رکود ازبین برود تا مالیات ها افزایش پیدا کند بنابراین سخت گیری در زمان رکود برای افزایش مالیات استراتژی غلطی است از این رو روستاها احتیاج به نگاه دقیق تری دارند و اگر متولی برای توسعه روستاها به وجود نیاید مشکلات ادامه پیدا می کند.
https://taghribnews.com/vdciquazvt1ay32.cbct.html
مرجع : مجلس
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی