تاریخ انتشار۱۵ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۷
کد مطلب : 220665

تعلیق موقت مذاکرات ژنو / بشارجعفری: مخالفان به گفتگوها پایبند نیستند

دولت سوریه، کشورهای عربستان سعودی، ترکیه و قطر را مسئول تعلیق گفتگوهای صلح سوریه در ژنوِ سوئیس معرفی کرد.
تعلیق موقت مذاکرات ژنو / بشارجعفری: مخالفان به گفتگوها پایبند نیستند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "استفان دی میستورا"نماینده ویژه سازمان ملل متحد در سوریه تعلیق موقت گفتگوهای ژنو را تا تاریخ 25 فوریه اعلام کرد.

دی میستورا پس از دیدار با "ریاض حجاب" رئیس ائتلاف مخالفان سوری موسوم به "کمیته عالی مذاکرات" گفت: صادقانه به این نتیجه رسیده ام که پس از هفته نخست گفتگوهای مقدماتی، نه فقط ما بلکه ذینفعان نیز باید کارهای بیشتری انجام دهند.

وی افزود: آنقدر در سازمان ملل فعالیت کرده ام که بدانم، زمانی که با جنگی پنج ساله رو به رو هستید که سرشار از لحظات سخت بوده است، نه فقط مصمم بلکه باید واقع بین نیز باشید.

با این حال دی میستورا تاکید کرد که این تعلیق به معنی پایان کار و شکست گفت‌وگوها نیست.

" بشار جعفری" نماینده سوریه در سازمان ملل و سرپرست هیأت نمایندگی دولت سوریه در گفتگوهای ژنو تأکید کرد: سعودی ها، ترک ها و قطری ها باید مسئولیت این ناکامی را برعهده بگیرند؛ آنها گردانندگان اصلی و اربابان هیأت ریاض هستند.

پس از اعلام تعلیق سه هفته ای در گفتگوهای صلح سوریه، کمیته عالی مذاکرات گفت: تا زمانی که خواسته‎هایش برآورده نشود، به میز مذاکرات بازنمی گردد.

حجاب درجمع خبرنگاران گفت: این هیأت امروز پنج شنبه ژنو را ترک می کند و تا زمانی که خواسته های انسانی اش برآورده نشود، به میز مذاکره برنمی گردد.

جعفری در واکنش به این اظهارات حجاب نیز گفت:مخالفان به این گفتگوها پایبند نیستند.

وی تصریح کرد: کمیته عالی مذاکرات از زمان ورودش (به ژنو) از شرکت در هر گفتگوی جدی با نماینده ویژه سوریه سر باز زده است.
 
 
https://taghribnews.com/vdciquarwt1arq2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی