تاریخ انتشار۱۱ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۹
کد مطلب : 196861
رییس شورای رهبری التوحید لبنان؛

وحدت یعنی جلب رضایت خدا/ آزادی فلسطین در گرو وحدت اسلامی است

شیخ هاشم منقاره: دیدار و برگزاری نشست های مشترک بین علمای شیعه و اهل سنت از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا این دیدارها دل ها و فکر ها را به هم نزدیک می کند و موجب نزول رحت الهی می شود. مؤمنان همه با هم برادرند و برادرها باید با هم جمع شوند و متحد باشند.
وحدت یعنی جلب رضایت خدا/ آزادی فلسطین در گرو وحدت اسلامی است

به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) شیخ هاشم منقاره از علمای سرشناس اهل سنت لبنان که حالا رییس شورای رهبری التوحید لبنان و عضو شورای رهبری جبهه عمل اسلامی این کشور است، در طرابلس که یکی از پایگاه های اصلی تکفیری هاست حضور دارد.  او همواره در برابر تکفیری ها از یکسو و حامی جریان مقاومت از سوی دیگر بوده است.

شیخ هاشم منقاره در مصاحبه با خبرگزاری حوزه، با اشاره به ضرورت اتحاد و همدلی بین علمای جهان اسلام گفت: دیدار و برگزاری نشست های مشترک بین علمای شیعه و اهل سنت از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا این دیدارها دل ها و فکر ها را به هم نزدیک می کند و موجب نزول رحت الهی می شود. مؤمنان همه با هم برادرند و برادرها باید با هم جمع شوند و متحد باشند و البته این اجتماع نباید فقط در کنفرانس ها باشد چون حرف و گفتار باید همراه عمل باشد.

وی باقدردانی از نشست ها و کنفرانس هایی که برای اتحاد و همدلی بین علما و شخصیت های جهان اسلام برگزار می شود گفت: معمولا در چنین نشست ها و جلساتی مطالب خوبی راهبردی و کابردی بیان می شود اما این سخن ها و صحبت ها نباید به اتاق ها و سالن های کنفرانس محدود و محصور باشد بلکه باید علنی شود و به مردم گفته شود که ما درباره این محورها با هم به اتفاق رسیدیم. وحدت اسلامی یعنی جلب رضایت خداوند نه رضایت حاکمان کشورها.

شیخ هاشم منقاره افزود: وحدت و همبستگی بر همه ما واجب است و البته اختلافاتی هم در جزئیات وجود دارد، اما اختلاف در اصول و اینکه یکی بخواهد دیگری را تکفیر کند جایز نیست. البته در گذشته و در زمان حضرت علی نیز شاهد چنین شرایطی بوده ایم و تاریخ شاهد است که خوارج پیدا شدند و کسی را که خداوند به او وعده بهشت داده بود تکفیر کردند یعنی حضرت علی را تکفیر کردند.

وی ادامه داد: این اتفاقات تاریخی به ما آموخت که چگونه باید با این گروه ها مقابله کنیم. در عین حال که آنها ما را تکفیر می کنند، اما ما آنها را تکفیر نمی کنیم و این خیلی مهم است. ما هیچ کدام از اهل قبله را تکفیر نمی کنیم مگر اینکه آشکارا اظهار کفر کند. اکنون که این افراد علیه ما خروج کرده اند ما باید با آنها گفتگو کنیم و کسی را بفرستیم تا در حد فکر آنها با آنها گفتگو کند اگر باز هم برنگشتند تمام امت اسلام باید برای مبارزه با آنها متحد شوند نه اینکه تنها یک کشور با آنها بجنگد و کشورهای دیگر ساکت بنشیند همان طور که شاهد چنین رفتاری توسط برخی کشورهای عربی و اسلامی هستیم!

وی با بیان اینکه باید تا حد توان نتایج و کارآمدی گفتگوهای بین علمای جهان اسلام را بالاببریم گفت: باید نتایج آن گفتگوها به دورترین جاهای ممکن منتشر شود تا بتواند با افکار تفرقه افکن مقابله کند.

رئیس شورای رهبری جنبش التوحید لبنان فلسطین را اولویت نخست امت اسلامی دانست و خاطر نشان کرد: هنگامی که فهم درستی از اسلام داشته باشیم امت اسلام با هم متحد می شوند و هرگاه امت اسلام متحد شوند آنگاه فلسطین هم آزاد می شود و فلسطین جز در صورت وحدت امت اسلام آزاد نخواهد شد.

 
https://taghribnews.com/vdciqqazzt1a3v2.cbct.html
مرجع : حوزه
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی