تاریخ انتشار۱۰ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۴
کد مطلب : 213564

شهادت دهها یمنی در پي حملات جنگنده هاي سعودي

بر اثر حملات جنگنده هاي سعودي به استان اب همه اعضاي يک خانواده هفت نفره به شهادت رسيدند.
شهادت دهها یمنی در پي حملات جنگنده هاي سعودي
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، حملات جنگنده هاي سعودي به يک نشست زنانه در شهر المسراخ استان تعز يمن يازده شهيد و دو زخمي برجا گذاشت. ارتش يمن نيز از کشته و زخمي شدن ده ها نظامي سعودي پس از سيطره ارتش يمن بر مواضع سعودي ها در شهر جيزان در جنوب عربستان خبر داد. اين کشور کشته شدن سه نظامي خود را تاييد کرد.
 
سمير شوهاني گزارشگر العالم در گزارشي در اين زمينه افزود:جنگنده هاي سعودي به هدف قرار دادن مناطق مسکوني در يمن به هدف تحت الشعاع قرار دادن شکست هاي خود و مزدورانش ادامه مي دهد.
دوازده زن يمني در منطقه نقيل شهر المسراخ بر اثر اين حملات به شهادت رسيدند. دو کودک يمني نيز در منطقه کريف اين شهر شهيد شدند. حمله جنگنده هاي سعودي به استان اب هفت شهيد برجا گذاشت.

بر اثر حملات جنگنده هاي سعودي به شهر حيدان در استان صعده در شمال يمن چهار زن به شهادت رسيدند. جنگنده هاي سعودي خودروهاي غيرنظاميان را در جاده صنعا-ذمار هدف قرار دادند که بر اثر اين حمله پنج نظامي زخمي شدند.

از سوي ديگر يک منبع نظامي يمن از کشته شده ده ها مزدور سعودي در درگيري با نيروهاي ارتش و کميته هاي مردمي يمن در تعز خبر داد. مزدوران سعودي تلاش مي کردند به سوي پايگاه العمري در تعز پيشروي کنند. درگيري ها در يکي از مواضع نظامي مزدوران سعودي در شهر مارب به کشته شدن هادي عبدالله العبيدي از فرماندهان اين مزدوران منجر شد.
نيروهاي مشترک يمني توانستند پانزده پايگاه نظامي را در منطقه جيزان و نجران عربستان به کنترل خود درآورند.

يک منبع يمني تاکيد کرد نيروهاي مشترک يمني پس از درگيري با نظاميان سعودي توانستند شماري از مواضع نظامي اين کشور را به کنترل درآورند. وزارت کشور عربستان نيز اعلام کرد سه نفر از نيروهاي گارد مرزي در عمليات تيراندازي با نيروهاي يمني کشته شدند.
 
https://taghribnews.com/vdciqpar5t1azw2.cbct.html
مرجع : خبرگزاری صدا و سیما
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی