تاریخ انتشار۲۵ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۲
کد مطلب : 205338

بشار اسد ادعای حضور نظامی ایران در سوریه را رد کرد

رئیس جمهور سوریه با رد اعادهای مطرح شده مبنی بر حضور نظامی ایران درسوریه، گفت: ایران و سوریه با هم همکاری فنی و نظامی دارند، اما ایران درسوریه حضور نظامی ندارد.
بشار اسد ادعای حضور نظامی ایران در سوریه را رد کرد

به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، بشار اسد سه شنبه درگفتگو با رسانه‌های روسیه گفت: تعبیر رسانه‌های غربی از پشتیبانی نظامی، حضور یگان‌های ایران در سوریه است که این مسأله صحیح نیست.

رئیس جمهور سوریه ادامه داد: آنچه طبیعتا در حال وقوع است، تبادل کارشناس‌های نظامی بین سوریه و ایران است، که این تبادل همواره صورت می‎گرفته است و قطعا این همکاری دوجانبه در زمان جنگ بیشتر می‌شود.

بشار اسد همچنین با تأکید بر ضرورت اتحاد همه گروههای سوری، برای مقابله با تروریسم، گفت: اتحاد تنها راه رسیدن به اهداف سیاسی است که ما سوری ها می خواهیم با مذاکره و اقدامات سیاسی به آن دست یابیم و مذاکرات سیاسی موفق فقط پس از شکست تروریستها می تواند به نتیجه مطلوب و نهایی برسد.

رئیس جمهور سوریه خاطر نشان کرد: برای رسیدن به اجماع باید به مذاکره ادامه بدهیم، اما اگر بخواهید یک حرکت واقعی را به انجام برسانید، مادامی که مردم در حال کشته شدن باشند، خون ریزی متوقف نشده باشد و مردم احساس امنیت نداشته باشند؛ چنین امری محال است.

وی در بخشی از سخنان خود،  به بحران کنونی آوارگان در اروپا اشاره کرد  و خطاب به کشورهای اروپایی گفت: اگر واقعاً نگران آوارگان هستید، حمایت خود از تروریست ها را متوقف کنید.

 
https://taghribnews.com/vdcipwarvt1aup2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی