تاریخ انتشار۱ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۱۷
کد مطلب : 285132
گزارش آغاز سال تحصیلی طلاب اهل سنت؛

ضرورت تقویت حجره های سنتی/ همراهی علم با عقل و عمل موجب وحدت و همدلی می شود

تنا - استان آذربایجان غربی
سال تحصیلی طلاب اهل سنت آذربایجان غربی با حضور ائمه جمعه و روحانیون اهل سنت در ارومیه آغاز شد.
ضرورت تقویت حجره های سنتی/ همراهی علم با عقل و عمل موجب وحدت و همدلی می شود
به گزارش خبرگزاری تقریب از ارومیه، مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت آذربایجان غربی در آیین افتتاحیه سال تحصیلی طلاب اهل سنت آذربایجان غربی با تاکید بر تقویت حجره های سنتی، گفت: سیاست دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت، تقویت حجره های سنتی و تربیت عالمان دینی است تا بتوانند در هدایت جامعه به سوی دینمداری نقش آفرینی کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عسگر فعال آذر اظهار داشت: علم آموزی باید برای خدا و کسب رضایت الهی باشد، اگر علم با تقوا و معنویت همراه نباشد بشریت را به چالش کشانده و به مسیرهای منحرف سوق می دهد.

وی افزود: انسان باید عالم، متعلم و یا محب اهل علم باشد، اگر انسان خود را با علم سنگین نکند همچون پشه ای سرگردان با هر بادی مسیرش تغییر خواهد یافت.

فعال آذر اضافه کرد: تحصیل علم برای امورات دنیوی و لذت های شهوانی آفت است، علم باید برای خودسازی و همچنین هدایت و نجات دیگران باشد.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت آذربایجان غربی بهترین روش برای تربیت طلاب را حجره های سنتی عنوان و تصریح کرد: طلبه ای به درد دین می خورد که خود را وقف دین و اسلام کند.

حقیقت علم در عبودیت نهفته است

امام جمعه بوکان نیز در این مراسم گفت: علم نوری است که خداوند به هرکس بخواهد می‌دهد، حقیقت علم در عبودیت نهفته است و این یعنی هرکس بندگی و عبودیت بیشتری نسبت به خداوند متعال داشته باشد، عالم‌تر است.

ماموستا عبدالرحمان خلیفه زاده افزود: روحانیت حلقه انتقال فرهنگ اسلامی به جامعه است، حرف شنوی مردم از روحانی بسیار بیشتر است و روحانی در جامعه بسیار نقش تعیین کننده ای دارد و تا روزی که جان در بدن دارد در خدمت دین است.

وی تأکید کرد: بشر باید بر حسب نیازی که دارد علم کسب کند چون این مهم نیاز بشر است.

خلیفه زاده خاطرنشان کرد: تفکر جدایی دین از سیاست تفرقه دشمنان است و ضروری است علما و روحانیان نسبت به این موضوع هوشیار باشند و آگاه سازی کنند.

امام جمعه بوکان اظهار داشت: متأسفانه امروزه برخی ها بر این موضوع دامن می زنند که باید بزرگان دین گوشزد کنند.

خلیفه زاده با اشاره به اینکه روحانیت باید نقش کلیدی و محوری داشته باشد، اضافه کرد: علما بیش از هر قشری قابل احترام و تکریم اند چراکه بنابر فرموده نبی مکرم اسلام عالمان دینی راهنمای بشریت هستند.

خلیفه زاده با اشاره به اینکه امام راحل به عنوان عالم به وظیفه خود در احیا دین اسلام عمل کرد، گفت: امام خمینی (ره) با بهره گیری از آموزه های اسلام که دیانت و سیاست را عین هم می داند بر علیه طاغوت به پا خواست و دین را احیا کرد.

همراهی علم با عقل و عمل موجب وحدت و همدلی می شود

امام جمعه پیرانشهر جایگاه علم را ممتاز و بی بدیل توصیف کرد و گفت: جایگاه علم فقط در این خلاصه نمی‌شود زیرا فطرت انسان با انگیزه علم آموزی خلق شده است.

ماموستا مصطفی محمودی عقل را از منابع دیگر کسب علم دانست و توضیح داد: خداوند به انسان نیروی تعقل بخشیده تا بتواند براساس آن تصمیم‌گیری کند.

وی اذعان کرد: علم باید با عقل و عمل همراه باشد چرا که همراهی علم با عقل و عمل موجب وحدت و همدلی می شود.

محمودی متذکر شد: ظهور و بروز مذاهب و عرفان های مختلف نشأت گرفته از نفاق و ضعف در دینمداری است.

امام جمعه پیرانشهر اضافه کرد: قرآن کریم از معجزات الهی و دربردارنده علوم مختلف است که طلاب باید با تدبر در این کتاب مقدس بر علم و دانش خود بیفزایند.

وی خاطرنشان کرد: علم بدون دین منشاء ظلم است، همانطور که امروزه غرب به واسطه علم بدون معنویت در حال سلطه و استثمار کشورهای مختلف به ویژه ممالک اسلامی است.

محمودی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: وحدت امت اسلامی در سایه تمسک به قرآن و آموزه های دینی ممکن است که حج امسال نمود وحدت مسلمانان بود.

عضو شورای برنامه ریزی مدارس اهل سنت آذربایجان غربی تصریح کرد: کنگره حج امسال پرشورتر از سال های گذشته و در آرامش و امنیت کامل برگزار شد و شعار "معنویت، اقتدار ملی، انسجام و وحدت" به صورت کامل تحقق یافت.
https://taghribnews.com/vdcipwarrt1avz2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی