تاریخ انتشار۱۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۹:۱۳
کد مطلب : 210639

دیدار 6 ساعته معاونان وزرای خارجه ایران و سوریه

معاون وزير خارجه کشورمان و معاون وزير خارجه سوريه در مذاكراتي شش ساعت درباره راه حل سياسي سوريه بحث و تبادل نظر کردند.
دیدار 6 ساعته معاونان وزرای خارجه ایران و سوریه
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، در این دیدار که روز سه شنبه در تهران برگزار شد، حسین امیرعبداللهیان، معاون عربی و آفریقایی وزیر امور خارجه ایران، درباره جزئیات آخرين مذاكرات نشست وين، مذاكرات تهران و هماهنگ كننده ارشد سياست خارجي اتحاديه اروپا و همچنين مشورت‌هاي مستمر تهران و مسكو با فیصل مقداد گفت‌وگو کرد.

 دو طرف همچنین، جزئيات بيشتر طرح‌های سياسی ايران برای حل بحران سوریه را بررسی کردند.

امیرعبداللهیان و مقداد در این دیدار ، نشست وين را با ضرورت تمركز سازنده بر مبارزه با تروريسم و حل سياسی بحران سوريه از طريق احترام به رأی مردم و توجه به نقش رئيس جمهور بشار اسد و تقويت روند سياسي، بررسی کردند.

"فیصل مقداد"، پس از دیدار با معاون وزیر خارجه کشورمان گفت: درباره مرحله انتقالی صحبتی نداریم و کسانی که از این موضوع سخن می‌گویند از واقعیات سوریه چیزی نمی‌دانند.

وی در مورد دعوت از دولت سوریه و معارضان برای گفت‌وگو با یکدیگر در وین نیز گفت: تاکنون دعوتی از دولت سوریه به عمل نیامده است.

مقداد خاطر نشان کرد: ما به دنبال حکومتی فراگیر هستیم و به هیچ وجه درباره دوره انتقالی گفت‌وگویی نخواهیم داشت.

دیپلمات‌های17 کشور جهان و نمایندگان سازمان ملل و اتحادیه اروپا روز جمعه گذشته در وین گرد هم آمدند تا درباره بحران سوریه و یافتن راه ‌حلی برای برون‌رفت از آن با یکدیگر گفت‌وگو کنند.

شرکت‌کنندگان در نشست وین از سازمان ملل خواستند، آغازگر روند گفت‌وگوهای صلح بین دولت سوریه و مخالفان باشد تا از این راه شرایط را برای تدوین قانون اساسی جدید و برگزاری انتخابات با نظارت سازمان ملل فراهم کند.
 
امیرعبداللهیان دوشنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی العالم گفت:  حضور ایران در نشست‌های آتی به روند این گفت‌وگوها بستگی دارد و جمهوری اسلامی در گفت‌وگویی شرکت می‌کند که نتیجه بخش و کمک کننده به حل سیاسی در سوریه باشد.


 
https://taghribnews.com/vdcipuar3t1azq2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی