تاریخ انتشار۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۸:۵۳
کد مطلب : 189535
گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور پناهندگان

اروپا با عملکرد اشتباه خود در سوریه به بازار قاچاق انسان دامن خواهد زد

تنا-لندن
کشورهای ثروتمند اینک باید برای یک طرح جامع به منظور سامان دادن به وضعیت یک میلیون پناهنده سوری در 5 سال آینده به توافق یرسند و به اوضاع اسفبار حوادث وبلایای مرگبار در دریای مدیترانه که پناهندگان را به کام مرگ فرو می برد پایان دهند.
اروپا با عملکرد اشتباه خود در سوریه به بازار قاچاق انسان دامن خواهد زد
به گزارش خبرنگار تقریب (تنا) از لندن گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر برای پناهندگان ،نسبت به سرنوشت حداقل یک میلیون پناهنده سوری هشدار داده است.

فرانسوا سرپیو در مصاحبه با روزنامه گاردین گفته است که اروپا با عملکرد اشتباه خود در سوریه موجب به وجود آمدن بازار قاچاق انسان شده است وکشورهای ثروتمند اینک باید برای یک طرح جامع به منظور سامان دادن به وضعیت یک میلیون پناهنده سوری در 5 سال آینده به توافق برسند و به اوضاع اسفبار حوادث وبلایای مرگبار در دریای مدیترانه که پناهندگان را به کام مرگ فرو می برد پایان دهند.

وی گفته این طرح حتی می تواند در یک دوره طولانی تر مثلا 7 سال اجرا شود و پناهندگان کشورهای دیگر همچون شمال آفریقا را نیز در بر بگیرد.

پروفسور فرانسوا سرپیو که استاد حقوق دانشگاه مک گیل در مونترئال کانادا است می گوید ، مطابق این طرح هریک از کشور های ثروتمند می توانند در 5 سال و سالیانه هزاران نفر از این پناهندگان را پذیرا باشند بعنوان مثال بریتانیا این ظرفیت را دارد در عرض 5 سال، سالیانه 14000 نفر را پذیرا باشد در حالی که اکنون این کشور تنها 700 میلیون پوند کمک بشر دوستانه نموده و با پذیرش فقط 143 نفر موافقت کرده و تازه همین مقدار هم با مخالفت حزب دست راستی یوکیپ به رهبری نایجل فراج مواجه است و در آمریکا هم وضعیت تقریبا مشابه است.

وی با اشاره به اینکه اسکان دادن پناهندگان در یک محل خاص که در آن هیچ امیدی برای آینده خود وفرزندانشان نداشته باشند نمی تواند قابل قبول باشد گفت کشورهای غربی باید در جهت تغییر سیاست های خود در باره پناهندگان با یکدیگر همکاری نموده وبه یک تعهد بلند مدت پایبند باشند.

گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور پناهندگان افزود، برای همه ما بهتر است که در جهت کاهش آمار مرگ ومیر پناهندگان ، کاهش تجارت از طریق قاچاق انسان وکاهش هزینه های پناهندگی گام برداریم.

فرانسوا سرپیو گفت ، مطابق این طرح پناهندگان سوری می توانند از طریق استانبول، امان وبیروت به اروپا ،شمال آمریکا و استرالیا با هدف داشتن شانس زندگی بهتر سفر کنند واین بسیار بهتر از آن است که هزاران یورو هزینه پرداخت کنند تا از طریق دریای مدیترانه با فرزندان خود به استقبال مرگ بروند.

وی افزود بسیاری از مهاجران کشورهای جنوب صحرای آفریقا با هدف پیشرفت اقتصادی به اروپا سفر می کنند زیرا در هیچ یک از کشور های اطراف خود شغل وکاری برای زندگی نمی یابند.در چنین شرایطی به جای مقابله با این حرکت باید آنرا سازماندهی کرد واین بدین معناست که در وضعیت نامناسب کاری با بازار کار سیاه و زیرزمینی می توان مقابله کرد.

وی معتقد است اینکه کشور های اروپایی ادعا می کنند که ما شغلی برای مردم خودمان نداریم بنابراین نمی توانیم مهاجران را به کار بگماریم درست نیست زیرا در این کشورها شغل وجود دارد در مزارع کشاورزی ، در بخش ساخت وساز در بخش توریسم ،نگهداری از از افراد مسن ویا نگهداری از کودکان.
https://taghribnews.com/vdcip3azwt1avw2.cbct.html
مرجع : روزنامه گاردین
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی