تاریخ انتشار۱۲ تير ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۴۱
کد مطلب : 55144
آیت الله العظمی صافی گلپایگانی:

محبت اهل بیت رسول الله و شهادت بر رسالت رسول الله دو جزء لاینفک و جدایی ناپذیر

هیاتی متشکل از علمای شیعه و سنی هند، روز مبعث در شهر مقدس قم با آیت الله العظمی صافی گلپایگانی، دیدار نمودند.
محبت اهل بیت رسول الله و شهادت بر رسالت رسول الله دو جزء لاینفک و جدایی ناپذیر

خبرگزاری تقریب (تنا):

این مرجع تقلید پس از قرائت آیه شریقه " هو الذی بعث فی الامیین رسولا منهم یتلوا علهیم آیاته و یزکیهم و یعلمهم الکتاب و الحکمة و ان کانوا من قبل لفی ضلال مبین " عید مبارک بعثت حضرت رسول صلی الله علیه و آله را تبریک گفت. 

وی خطاب به جمع علمای سنی و شیعه هند اظهار داشت: همه شما شیعیان اهل بیت علیهم السلام هستید، چون که در مسئله محبت اهل بیت علیهم السلام کل مسلمین اتفاق دارند و محبت اهل بیت را بر حسب روایت صحیحه ای که علمای فریقین نقل کرده اند، یکی از وظایف خود می دانند. 

صافی گلپایگانی تصریح کرد: محبت نسبت به اهل بیت رسول الله و شهادت بر رسالت وی دو جزء لاینفک و جدایی ناپذیر می باشند. 

وی در رابطه با قدمت شبه جزیره هند و اسلام گفت: رابطه هند و اسلام دارای قدمت و سابقه طولانی می باشد. با وجود آنکه در کشور هند یک دولت لائیک حاکم است، در عین حال مسلمانان در هند از موقعیت قابل توجهی برخوردار می باشند.تعداد مسلمانان در این کشور از برخی از کشورهایی که داعیه اسلام دارند، بیشتر است. 

این استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد که علما و مسلمانان هند در عین اینکه با دیگر پیروان ادیان مختلف موجود در این کشور روابط خوبی دارند، دارای خلوص نیت برای توسعه و بسط اسلام در این کشور می باشند. وی اظهار امیدواری کرد که مسلمانان شبه جزیره در آینده اقدامات و فعالیت های درخشان و ماندگاری را از خود برجای گذارند. 

آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در فراز دیگری از سخنان خویش خواستار افزایش همکاری علمای شیعه و سنی با یکدیگر در راستای بسط و گسترش اسلام در این کشور پهناور و پر جمعیت گردید. 

وی اظهار داشت: مسئله برای ما، شیعه و سنی، اجرای کلمه اسلام، وحدت کلمه و مقابله با جبهه کفر است تا مسلمانان در استحقار و استخفاف نباشند. مسلمانان هند در این شرابط دارای عزت هستند و دچار استخفاف و استحقار نشده اند. 

این مرجع تقلید در پایان ضمن تاکید بر حفظ هویت، سنت ها و احکام اسلامی با قرائت آیه شریفه " یثبت الله الذین آمنوا بالقول الثابت فی الحیاة الدنیا و فی الاخرة " برای مسلمانان هند آرزوی پایداری و ثابت قدمی نموده و مجددا حضور آنها را خیر مقدم گفت.

https://taghribnews.com/vdci5zaw.t1aw52bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی