تاریخ انتشار۱۹ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۹
کد مطلب : 211340
سردبیر روزنامه زاهدان در گفتگو با تقریب:

استان سیستان و بلوچستان نمونه تسامح دینی است

سردبیر روزنامه زاهدان تأکید کرد: استان سیستان و بلوچستان نمونه تسامح و همزیستی دینی و قومی در جمهوری اسلامی ایران است.
استان سیستان و بلوچستان نمونه تسامح دینی است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، در حاشیه برگزاری بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها، دکتر "محمد تقی رخشانی" سردبیر روزنامه زاهدان در گفتگو با خبرنگار تقریب خاطرنشان کرد: سیستان و بلوچستان ترکیبی از پیروان ادیان و مذاهب مختلف از جمله یهودی، مسیحی، زردشتی، همه شاخه های اهل سنت، شیعه و سایر قومیات از جمله فارس، ترک، سیستانی، بلوچستانی و خراسانی است.
 
رخشانی افزود: تنوع دینی و قومی در این استان، دشمنان ایران را بر آن داشته است که در میان مردم این استان تفرقه و اختلاف ایجاد کنند؛ به گونه ای که بیش از 30 دستگاه امنیتی از 30 کشور جهان از این مسأله برای پیشبرد اهداف سوء خود علیه جمهوری اسلامی ایران سوء استفاده کرده اند.
 
سردبیر روزنامه زاهدان ادامه داد: این دستگاه های امنیتی بیگانه به روش های ایجاد تفرقه و ایجاد دشمنی میان پیروان ادیان و مذاهب تلاش می کنند، در این استان نفوذ کنند.
 
وی درباره همزیستی مسالمت آمیز بین مردم این استان خاطرنشان کرد: در برخی از خانواده های این استان، نیمی از افراد خانواده شیعه و نیمی دیگر سنی هستند. همچنین به عنوان مثال در یک خیابان، دو مسجد شیعه و سنی در کنار هم ساخته شده است؛ این امر بهترین دلیل برای همزیستی مسالمت آمیز میان افراد این منطقه است.
 
رخشانی با اشاره به ضرورت تقویت برادری اسلامی در ایران و سایر کشورهای جهان اسلام افزود: فتوای رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله خامنه ای درباره ممنوعیت اهانت به همسران پیامبر اکرم(ص)، نقش مؤثری در ایجاد وحدت، نه تنها در ایران بلکه در تمام کشورهای اسلامی داشت.
 
استاد تاریخ دانشگاه آزاد اسلامی زاهدان همچنین با اشاره به برپایی نشستی با عنوان "عاشورا از دیدگاه شیعه و اهل سنت" در دانشگاه زاهدان، اظهارداشت: در این نشست بسیاری از علمای اهل سنت از جمله "مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی" امام جمعه اهل سنت زاهدان و "عبدالرحمان چابهاری" حضور داشتند و بر این مسأله تأکید کردند که همه پیروان مذهب اهل سنت، محبت ویژه ای به اهل بیت - علیهم السلام - به ویژه امام حسین(ع) دارند.
 
https://taghribnews.com/vdci5zarut1azp2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی