تاریخ انتشار۲۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۷
کد مطلب : 271146

ترکیه شهرک سازی غیرقانونی اسرائیل در کرانه باختری را محکوم کرد

وزارت امور خارجه ترکیه در بیانیه ای، تصویب ساخت و ساز 2500 واحد مسکونی غیر قانونی در کرانه باختری را محکوم کرد.
ترکیه شهرک سازی غیرقانونی اسرائیل در کرانه باختری را محکوم کرد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، وزارت امور خارجه ترکیه روز گذشته در بیانیه ای، اعلام کرد: تصویب ساخت و ساز 2500 واحد مسکونی، اقدامی غیرقانونی در سرزمین های اشغالی محسوب می شود که از سال 1967 تاکنون تحت اشغال اسرائیل در آمده است.

در این بیانیه مذکور آمده است: این اقدام نقض اساسی ترین حقوق مردم فلسطین در سرزمین خود بوده، حقوق آنها را همچون گذشته پایمال و راه حل دو دولتی را مختل می کند و به هیچ وجه قابل قبول نیست.

جنبش "صلح اکنون" که یک سازمان مخالف شهرکسازی رژیم صهیونیستی است، روز پنجشنبه اعلام کرد که رژیم‌ صهیونیستی می خواهد، بیش از 2 هزار و 500 واحد مسکونی جدید در کرانه باختری رود اردن احداث کند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیشتر به شهرک نشینان وعده داده بود که ساخت شهرک های جدید در سراسر کرانه باختری رود اردن را ادامه خواهد داد.

اقدامات رژیم صهیونیستی درحالی صورت می گیرد که شورای امنیت سازمان ملل سوم دی ماه 95، قطعنامه‌ای را تصویب کرد که خواستار پایان دادن به شهرک‌سازی اسرائیل در فلسطین اشغالی شد.

با وجود تصویب این قطعنامه در عالی ترین نهاد بین المللی که مسؤول تأمین امنیت ملل جهان معرفی می شود، مقام های رژیم صهیونیستی و در رأس آنها "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر این رژیم همواره اعلام کردند که به این قطعنامه پایبند نخواهند ماند.
https://taghribnews.com/vdci5zarqt1ayz2.cbct.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی