تاریخ انتشار۲۶ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۸
کد مطلب : 227947

موج بازداشت فلسطینیان در کرانه باختری و قدس/موافقت اسرائیل با ساخت 200 خانه جدید در کرانه باختری

نظامیان رژیم صهیونیستی بامداد امروز دست به بازداشت های گسترده در کرانه باختری و قدس اشغالی زدند و یک صرافی را در شهر البیره مصادره و به آتش کشیدند.
موج بازداشت فلسطینیان در کرانه باختری و قدس/موافقت اسرائیل با ساخت 200 خانه جدید در کرانه باختری
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، نظامیان صهیونیستی شمار زیادی از افراد سالخورده ای را که معمولا درمسجدالاقصی تحصن می کنند، پس ازحمله به منازل شان بازداشت کردند.

نظامیان صهیونیستی همچنین به شهرهای رام الله و البیره حمله کردند و پس از درگیری با فلسطینیان، به یک مغازه صرافی هجوم بردند و ضمن مصادره اموال و محتویات آن، این صرافی را به آتش کشیدند و صاحب آن را بازداشت کردند.

در شهر نابلس نیز سربازان ارتش صهیونیستی به تعدادی از منازل فلسطینیان در اردوگاه های بلاطه و العین حمله کردند و سه نفر را بازداشت کردند.

صهیونیستها همچنین با حمله به شهرک دورا در استان الخلیل واقع در جنوب کرانه باختری چندین فلسطینی را بازداشت کردند.

خبردیگر اینکه، نخست وزیر و وزیر دفاع رژیم صهیونیستی با ساخت بیش از 200 واحد مسکونی جدید در کرانه باختری اشغالی موافقت کردند.
بنیامین نتانیاهو و موشه یلعون روزگذشته ضمن موافقت با ساخت این واحدهای مسکونی جدید دستور ایجاد شماری پاسگاه پلیس در مناطق دور افتاده را دادند.

ساخت و سازهای جدید قرار است در شهرک های اسرائیلی نشین هاربراخا، رواوا، گانی مُدیعین، تکوآ، نوکدیم و گیوات زیو صورت گیرد.

تل آویو ماه گذشته نیز برای پیشبرد طرح های ساخت و ساز جدید، به آموزش هیأت برنامه ریزی عالی اداره امور مدنی اسرئیل پرداخت.
یک سازمان غیر دولتی اسرائیل اعلام کرد: تعداد طرح‌های شهرک‌سازی این رژیم در کرانه غربی در سه ماهه اول سال 2016 در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، سه برابر شده است.

سازمان "صلح اکنون" که امور شهرک‌سازی اسرائیل را رصد می کند،سه شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: در فاصله زمانی بین ژانویه و مارس طرح‌های ساخت 674 واحد مسکونی تصویب شده در حالی که این رقم در سه ماهه اول سال گذشته میلادی، 194 واحد بوده است.
 
https://taghribnews.com/vdci5yaryt1ar32.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی