تاریخ انتشار۱۳ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۱۵
کد مطلب : 287040

خروج قریب‌الوقوع 600 تروریست از دمشق به شمال سوریه

منابع خبری معارضان سوریه می‎گویند که بر اساس توافق دولت سوریه با معارضان حاضر در محله القدم شهر دمشق، 600 تروریست این منطقه را به مقصد ادلب و جرابلس ترک خواهند کرد.
خروج قریب‌الوقوع 600 تروریست از دمشق به شمال سوریه
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، اوایل مهر ماه جاری بود که منابع خبری از حصول توافقی میان دولت سوریه و معارضان در محله القدم دمشق خبر دادند که بر اساس توافق معارضان، این محله باید از شبه نظامیان تخلیه شده و مسئولیت حفاظت از آن به دست گروه‌های بومی از اهالی منطقه سپرده ‌شود.

دفتر رسانه‌ای محله القدم نیز  با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که توافق مذکور پس از مذاکرات قریب به یک ماهه اخیر بین گروه‌های مسلح و نیروهای دولت سوریه در محله القدم حاصل شد که شامل مناطق مادنیه، پورسعید و مجتمع صنعتی می‌شود.

منابع خبری معارض امروز پنجشنبه به نقل از «شورای محلی القدم» اعلام کردند که حدود 600 تروریست مسلح حاضر در این محله در انتظار اتوبوسهایی هستند که آنان را به شمال سوریه منتقل کند.

یک منبع نزدیک به این شورا خبر داد که نکات مبهم و توافقات محرمانه ای با دولت سوریه وجود دارد و تأکید کرد که میان گروههای تروریستی حاضر در القدم و شورای این منطقه نیز تنش وجود دارد، ولی درباره ماهیت آن سخنی نگفت.

گروه اطلاع رسانی «المقر الاعلامی» به نقل از این منبع گزارش داد که این توافق شامل مناطق تحت اشغال گروه تروریستی ارتش آزاد است؛ تروریست‎ها و کسانی که تمایل به ترک این محله دارند، به استان ادلب یا شهر جرابلس در ریف حلب منتقل می‌شوند.

بخش قابل توجهی از محله القدم تحت اشغال معارضان است، در حالی که دولت سوریه بخش‌های شمال غربی این محله را در کنترل خود دارد و این منطقه از سال‌ها پیش در سایه آتش‌بسی که در آنجا حاکم شده شاهد آرامش نسبی است.

محله برزه دمشق نیز در ماه مه گذشته شاهد آتش بس مشابهی بود و آن زمان حرف هایی از نزدیکی توافق در محله القدم به میان آمده بود.
 
 
https://taghribnews.com/vdci5yarut1avu2.cbct.html
مرجع : فارس
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی