>> مدیرکل امور بانوان مجمع تقریب: ارسال آثار بیش از 100 بانوی مسلمان به کنفرانس وحدت اسلامی | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۱۶ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۱
کد مطلب : 297940
//ویژه کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی//(193)

مدیرکل امور بانوان مجمع تقریب: ارسال آثار بیش از 100 بانوی مسلمان به کنفرانس وحدت اسلامی

مدیرکل امور بانوان مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: در سی و یکمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی بیش از 100 بانوی مولف و مترجم مسلمان آثار خود را برای این اجلاس ارسال کردند که این آثار در غرفه‌ای برای شرکت‌کنندگان همایش ارائه شده است.
مدیرکل امور بانوان مجمع تقریب: ارسال آثار بیش از 100 بانوی مسلمان به کنفرانس وحدت اسلامی
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) ، عفت شریعتی در حاشیه سی و یکمین اجلاس سراسری وحدت اسلامی با اشاره به فعالیت امور بانوان در هفته وحدت، اظهار کرد: مجمع تقریب مذاهب اسلامی فعالیت‌های گسترده‌ای را در سطح ملی و بین‌المللی دنبال می‌کند و کشور ایران اسلامی به علت تنوع مذاهب و قومیت‌ها جایگاه شایسته‌ای برای وحدت میان مردم و اقوام مختلف دارد.
 
وی با بیان اینکه فعالیت‌های مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در راستای وحدت اسلامی به خوبی قابل مشاهده است، عنوان کرد: اجلاس وحدت اسلامی برای سی و یکمین سال است که برگزار می‌شود و از برخی کشورها نمایندگانی آمده‌اند تا در کشور وحدت در اجلاس وحدت شرکت کنند.
 
مدیرکل امور بانوان مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: نزدیک کردن جامعه مسلمانان به هم، تقویت فرصت‌ها و ظرفیت‌ها و بکارگیری امکانات مادی و معنوی اسلام ازجمله اهدافی است که مجمع جهانی تقریب در این اجلاس دنبال می‌کند.
 
وی با بیان اینکه دشمنان مسلمانان کم نیستند و آمریکا و اسرائیل از برجسته‌ترین آن‌ها هستند، مطرح کرد: ضربه‌های دشمنان به اسلام و مسلمانان از هیچ کس پوشیده نیست به همین علت در این شرایط جهان اسلام نیازمند بیداری مسلمانان است که خداوند این نعمت را به مردم اعطا کرده است.
 
شریعتی با تاکید بر اینکه زندگی سعادت‌مندانه در گرو عملکرد زنان و مردان مومن است، خاطرنشان کرد: 50 درصد جامعه از زنان تشکیل شده که نقش آن‌ها در تحقق اسلام ناب و راستین بسیار مهم و قابل اهمیت است.
 
وی افزود: یکی از ادارات کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اداره امور زنان است که فعالیت‌هایی را در داخل و خارج از کشور دنبال می‌کند و در راستای وحدت اسلامی جامعه زنان را که جایگاهی موثر در پیشبرد اهداف اسلام دارند را تعلیم می‌دهند.
 
مدیرکل امور بانوان مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه مجموعه علم و فرهنگ در اختیار وحدت است، تصریح کرد: اداره امور زنان مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در حوزه علم و فرهنگ در استان‌های مختلف کشور فعالیت‌های بسیاری انجام می‌دهد.
 
وی با بیان اینکه در استان‌هایی ازجمله سیستان و بلوچستان، مشهد، اصفهان، هرمزگان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، کردستان، آذربایجان و قم فعالیت داشته‌ایم، یادآور شد: برگزاری یک نشست پیرامون منزلت حضرت خدیجه(س) در سالروز ازدواج ایشان با پیامبر اکرم(ص) در استان خراسان جنوبی، اجرای برنامه‌های قرآنی، ادبی و فرهنگی در استان گلستان و اجرای برنامه قرآنی در حرم حضرت عبدالعظیم(ع) ازجمله فعالیت‌های فرهنگی‌ این مجموعه است.
 
شریعتی اضافه کرد: در استان کرمانشاه نیز در تاریخ دوم آذرماه همایش بانوی فضیلت را برگزار کردیم که با استقبال جامعه تسنن و تشیع همراه شد، همچنین بیش از 70 مقاله از مخاطبان اهل تسنن و تشیع به این همایش ارسال شد.
 
وی با بیان اینکه فعالیت‌های اداره‌کل امور بانوان به صورت مستمر بوده و تا کنون به نتایج قابل قبولی نیز دست یافته‌ایم، بیان کرد: در سی و یکمین اجلاس سراسری وحدت اسلامی بیش از 100 بانوی مولف و مترجم آثار خود را برای این اجلاس ارسال کردند که این آثار در غرفه‌ای برای شرکت کنندگان همایش ارائه شده است.
 
شریعتی ضمن تقدیر از بانوانی که مجمع جهانی تقریب مذاهب را همراهی می‌کنند، گفت: بنا به فرموده مقام معظم رهبری دشمن پس از شکست داعش در منطقه ساکت و بیکار نخواهد نشست و نقشه‌های جدیدی خواهد کشید که نیازمند آمادگی بیش از پیش مسلمانان است.
 
وی در پایان بیان کرد: سیاست‌مدارهای سنی و شیعه که در این اجلاس به سخنرانی پرداختند، بحث‌هایشان را پیرامون وحدت و فرهنگ اصیل قرآن و عترت قرار می‌دهند و فرمایشات مقام معظم رهبری نیز خطاب به فعالیت‌های فرهنگی پیرامون وحدت و مودت بوده است و امیدواریم دشمنان به این نتیجه برسند که مقابله کردن با مسلمانان ممکن نیست.
 
https://taghribnews.com/vdci5yarut1a332.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی