تاریخ انتشار۱۴ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۱۷
کد مطلب : 237144

انتشار نهج‌البلاغه پارسی به زبان ترکی استانبولی

نهج‌البلاغه پارسی كه گزیده‌ موضوعی از سخنان گهربار حضرت علي (ع) است، به همت رايزني فرهنگي كشورمان در آنكارا چاپ و منتشر شد.
انتشار نهج‌البلاغه پارسی به زبان ترکی استانبولی
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین دین پرور، رئیس بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه اين كتاب را گردآوری و به زبان فارسی ترجمه كرده است.
 
داود دومان از تحصیل کرده‌های نجف و ایران و مترجم مسلط به زبان‌های ترکی استانبولی، عربی و فارسی اين اثر گرانسنگ را به زبان ترکی استانبولی برگردانده است.
 
در این اثر گزیده موضوعات اساسی مورد توجه قرار گرفته و هدف اصلی این مجموعه ارائه مفاهیم والای کتاب نهج‌البلاغه، افزون‌بر ترتیب خاصی که شریف رضی در تدوین کتاب شریف نهج‌البلاغه برگزیده، در قالب یک نظام ارزشی و اعتقادی است. نظامی که مبنای آن اصول عقاید و مبنای اندیشگی آن تبیین‌گر نظام ارزشی خواهد بود.
 
این مجموعه امکان مطالعه کتاب شریف نهج‌البلاغه را هم از لحاظ کاربرد و هم از لحاظ محتوا سهولت بخشیده است و مخاطبانش می‌توانند با معارف والای علوی آشناتر شده و سطح زندگی خود را ارتقا بخشند.
 
ویژگی برتر مجموعه حاضر تقسیم‌بندی موضوعی است که راه را برای دسته‌بندی و فهم طبقه‌بندی شده مطالب نهج‌البلاغه آسان می‌کند. هر موضوعی به یک یا چند جلد اختصاص یافته که در باب آن موضوع به معرفی خطبه‌ها، نامه‌ها و حکمت‌ها پرداخته است.
 
بنابر اعلام اين خبر، با ترجمه ترکی استانبولی این اثر خوانندگان ترک زبان نیز می‌توانند از سخنان گرانسنگ حضرت امیرالمؤمنین (ع) به صورت موضوعی بهره‌مند شوند ؛ این اثر با تیراژ 2000 نسخه توسط انتشارات باریش کتاب در ترکیه  منتشر شده است.
 
https://taghribnews.com/vdci5yar5t1apz2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی