تاریخ انتشار۷ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۴۷
کد مطلب : 277249
//به مناسبت برگزاری کنفرانس مسلمانان و مقابله با تروریسم و افراط گرایی در برزیل//(8)

آیت الله اراکی در گفتگو با روزنامه آمازون:یکی از ابزارهای تروریسم کور، تکفیر دیگران است

تنا - برزیل
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، در گفتگو با روزنامه برزیلی آمازون گفت: تروریسم کور، خطرناک ترین تروریسمی است که امنیت جهان را تهدید می کند و یکی از ابزارهای آن، تکفیر دیگران است.
آیت الله اراکی در گفتگو با روزنامه آمازون:یکی از ابزارهای تروریسم کور، تکفیر دیگران است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، آیت الله محسن اراکی در حاشیه شرکت در کنفرانس  مسلمانان و مقابله با تروریسم و افراط گرایی در برزیل، در گفتگو با خبرنگار روزنامه آمازون با اشاره به اهمیت برگزاری این کنفرانس تأکید کرد: اهمیت این کنفرانس آن است که در شرایط کنونی جهان شاهد رشد تروریسم و حمایت سیستماتیک و برنامه ریزی شده بعضی از دولت ها از جریان تروریسم در سراسر جهان هستیم.
 
وی افزود: پدیده تروریسمی که امروز شاهد آن هستیم به این شکل گستردگی از دو نظر سابقه ندارد: یکی آنکه این جریان جهانی است و حد و مرزی ندارد. از اندونزی گرفته تا آمریکای شمالی و بسیاری از مناطق جهان را این مشکل تروریسم در بر گرفته است. جهت دیگر اینکه متاسفانه این تروریسم مبنای فکری دارد. فکر و اندیشه ای در پس این جریان تروریسم وجود دارد که آن را از نظر اعتقادی و انگیزه های عمل هدایت می کند.
 
آیت الله اراکی با اشاره به اینکه اینگونه تروریسم را تروریسم کور تعبیر می کنند، خاطرنشان کرد: تروریسم کوری که پشتوانه فکری و ایدئولوژیک داشته باشد خطرناک ترین تروریسمی است که می تواند امنیت جهان را تهدید کند.

متاسفانه این تروریسم از سوی بعضی از قدرت های جهانی حمایت می شود و پس از سرکوب در یک منطقه، از جای دیگر سر درمی آورد.
 
وی با بیان اینکه مرکز تغذیه فکری این تروریسم هم عربستان سعودی است، افزود: باید برای دفاع از امنیت بشر و دفاع از صلح و آسایش مردم در سراسر جهان، با این جریان مبارزه کرد.
 
دبیرکل مجمع تقریب یکی از خطرناک ترین ابزارهای این تروریسم را تکفیر دیگران دانست و گفت: این حرکت های تروریستی همه مجموعه های بشری را تکفیر می کنند و بر مبنای این تکفیر خون، ناموس و مال آنها را حلال می دانند. آنها حتی در انتشار فیلم جنایات خود تعمد دارند. این تروریست ها ضد بشر و ضد تمدن بشری هستند.
 
وی درباره کنفرانس برزیل نیز اظهار داشت: مرکز اسلامی برزیل که از مراکز بسیار مهم فرهنگی در کشور است، اقدام به برگزاری این همایش عظیم فرهنگی و انسانی کرده است؛ این کنفرانس برای مقابله با این حرکت های تروریستی و تکفیری برگزار شده است. دهها شخصیت برجسته از سراسر دنیا گرد هم آمده اند تا نسبت به فراخوان ملت ها برای مقابله با این حرکت های تروریستی اقدام کنند.
 
آیت الله اراکی این اقدام را خدمت بزرگی به انسانیت و همه ادیان دانست و گفت: این اقدام خدمت به بشریت است زیرا مقابله با این جریان ضد امنیتی جامعه بشری و در جهت برقراری امنیت در سراسر جهان است.
و خدمت به ادیان است زیرا در این کنفرانس اعلام می شود که این شیوه وحشیانه هیچ ربطی به ادیان الهی ندارد.
 
دبیرکل مجمع تقریب در خصوص بهترین روش برای مقابله با این افکار افراطی و تروریسم خاطرنشان کرد: در این رابطه سه اقدام اصلی باید انجام دهیم: 1- تبیین و توجیه همه مردم بالاخص جوان ها درباره خطرناک بودن این روش و ضدیت آن با همه ادیان 2- وحدت در جهت مقابله با این جریان 3- جلوی منابع مالی و منابع پشتیبانی این حرکت ها باید شناسایی شود و جلوی آن گرفته شود.
 
وی افزود: در رسانه ها آمده است که این تروریست ها از نظر تسلیحاتی از سوی آمریکا و اسرائیل و از نظر مالی از سوی عربستان و امارات و قطر تغذیه می شوند. لذا باید منابع پشتیبانی آنها از بین برود و نباید اجازه داد که شرکت های اقتصادی تولید اسلحه و شرکت های نفتی با خرید نفت از تروریست ها یا فروش سلاح به آنها جیب خود را پر کنند. لذا اگر این سه کار انجام گیرد می توان تروریسم را در سراسر جهان ریشه کن کرد.
 
آیت الله اراکی درباره سکوت برخی کشورها در مبارزه با تروریسم نیز خاطرنشان کرد: به نظر ما هر دولت یا هر مجموعه ای که به وظیفه خود عمل نکند و با سکوت یا تأییدش این گروه های تروریستی را پشتیبانی کند، روزی آتش آن، دامن خودش را خواهد گرفت. چرا باید امروز شاهد گسترش تروریسم از سوریه و عراق به مصر و لیبی و حتی اروپا باشیم؟
 
وی با اشاره به مشاهدات خود در انگلیس طی سال های 2000 تا 2004 که گروه های افراطی با پشتیبانی خود دولت دانشجویان را به این تروریسم ترغیب می کردند، افزود: عربستان در سراسر جهان به درخواست اروپا و آمریکا مساجدی تأسیس کرد و امام جماعت های این مساجد را در خود عربستان با فکر افراطی و تکفیری تربیت کردند. این کار یکی از خطرناک ترین کارهایی بود که توسط سرویس های جاسوسی و به وسیله عربستان در سراسر جهان گسترش یافت. این در حالی است که از دینداری باید عدالت، فضیلت، تقوا، مهربانی، محبت و خدمت به دیگران نتیجه گرفته شود.
 
آیت الله اراکی درباره اهداف این اقدامات نیز گفت: سه هدف درباره این جریان وجود دارد: هدف اول، جلوگیری از گسترش اسلام در جهان غرب است. زیرا بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، جوانان در سراسر جهان به اسلام روی آوردند و در اروپا یک جنبش اسلام گرایی گسترده به وجود آمد. هدف اول آنها این بود که این جریان را منحرف کنند و یک اسلام تحریف شده و قلابی را جایگزین اسلام حقیقی کنند که در اختیار سرویس های جاسوسی باشد. امام جماعت این اسلام قلابی را هم سرویس های جاسوسی با همکاری عربستان سعودی تعیین می کردند.

هدف دوم مشوه کردن چهره اسلام در سراسر جهان بود تا بقیه ملت ها به اسلام روی نیاورند و اسلام را آنچنان بد جلوه کنند که از گرایش به اسلام جلوگیری شود.

هدف سوم که بسیار هم خطرناک بود، استفاده از این گروه ها برای تفرقه ملت ها و جداکردن آنها از همدیگر بود. مانند کاری که در سوریه و عراق انجام دادند؛ و این حرکت کم کم به سایر کشورها مثل پاکستان، افغانستان، اندونزی و ... کشیده شد و آنها در کار خود موفق شدند.
 
وی افزود: ما از مرکز اسلامی برزیل تشکر می کنیم که این قدم بسیار بزرگ را برداشت و برای اولین بار این کنفرانس بزرگ را در برزیل برگزار کرد که بدون شک تأثیرات این کنفرانس همه مناطق جهان را تحت پوشش قرار خواهد داد؛ همچنین باید از کسانی تشکر کنیم که وسیله پخش خبر این کنفرانس را در سراسر جهان فراهم کردند و  موجب شدند که پیام کنفرانس، هم به سراسر برزیل و هم سراسر جهان انتقال یابد.
 
 آیت الله اراکی در مورد ارتباط عکس العمل حامیان اسرائیل با خسارت های داعش در منطقه گفت: اوایل جنگ سوریه، شیمون پرز اعلام کرد رنجی که سوریه متحمل می شود، تاوان عدم امضای قرارداد صلح با اسرائیل است. لذا به دلیل سرپیچی سوریه از این قرارداد تصمیم گرفتند که دولت این کشور را از بین ببرند.
 
وی افزود: حملات اسرائیل به نیروهای نظامی سوریه که در حال جنگ با تروریستها هستند نیز دلیل سومی است برای اینکه اسرائیل از گروه های تروریستی حمایت می کند. بنابراین جای تعجب ندارد اگر گروه های حامی تروریسم در برزیل نیز با هر حرکتی که ضد تروریسم باشد مخالفت کنند.
 
دبیرکل مجمع تقریب تأکید کرد: به این دلیل که اصولا حیات اسرائیل در پرتو جنگ بین ملت ها تداوم خواهد داشت، اسرائیل معتقد است اگر ملت ها با هم بجنگند خودش در امنیت خواهد بود و اگر جنگ نباشد اسرائیل امنیت خود را در خطر خواهد دید.
 
وی با اشاره به ناراحتی گروه های برزیلی حامی اسرائیل از برگزاری کنفرانس علیه تروریسم، تصریح کرد: هماهنگی بین اسرائیل و عربستان سعودی هم در رابطه با پشتیبانی از این جریان تروریستی بر همگان روشن است. ما مثلث آمریکا - اسرائیل - عربستان را اساس شکل گیری این گروه های تروریستی می دانیم و طبیعی است که گروه هایی که از این مثلث حمایت می کنند، با هر اقدامی علیه تروریسم مخالفند.
 
آیت الله اراکی در پاسخ به این سؤال که "به نظر شما آیا ممکن است بین فلسطین و اسرائیل صلح شود؟" اظهار داشت: با سیاستی که اسرائیل در پیش گرفته است هیچگاه صلح برقرار نخواهد شد زیرا اسرائیل معتقد است که تنها با نابودی فلسطینیان می تواند برقرار باشد. در نتیجه هرجا دولتی بر مبنای جنگ با دیگر ملت ها شکل بگیرد، چنین دولتی پا نخواهد گرفت.
 
وی افزود: اسرائیل حتی از اینکه در یونسکو دولتی به نام فلسطین تأسیس شود موضع گرفت. لذا با چنین سیاستی هیچگاه جنگ بین فلسطینیان و اسرائیل پایان نخواهد یافت. بر اساس تجربه اجتماعی و وعده های الهی و منابع دینی، پیروزی در جنگ ظالم و مظلوم همیشه از آنِ مظلوم است.
 
آیت الله اراکی درباره برجام و اینکه در صورت لغو برجام از سوی ترامپ، عکس العمل ایران چه خواهد بود، نیز تأکید کرد: اگر ترامپ برجام را ملغی کند دیگر آرای عمومی ایران زیر بار هیچ قراردادی نخواهند رفت و راه بر هرگونه اتفاق و قرارداد دیگر بسته خواهد شد. در نتیجه زمینه خروج ایران از کلا قرارداد "ان پی تی" (پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای) ممکن است فراهم شود.
 
وی درباره تأثیر اختلافات قطر و عربستان بر کل کشورهای منطقه خاطرنشان کرد: احتمال گسترش این اختلاف در منطقه می رود یعنی ممکن است بین امارات و عربستان سعودی یا کویت و عربستان اختلاف درگیرد زیرا شیوه ای که عربستان در پیش گرفته را هیچ کشوری تحمل نمی کند. این امکان وجود دارد که موقتا این کشورها با عربستان همکاری کنند اما سرانجام از عربستان جدا خواهند شد.
 
دبیرکل مجمع تقریب درباره احتمال هم جبهه شدن این کشورها با ایران و روسیه نیز گفت: مادامی که کشورهای حاشیه خلیج فارس با آمریکا هماهنگ هستند به این زودی بعید است اتحادی بین ایران و این کشورها برقرار شود. البته سیاست حکیمانه ایران که در طول 38 سال انقلاب ادامه داشته است اجازه بروز جنگ را نخواهد داد و با توجه به فرسودگی امکانات عربستان در جنگ با یمن هم بعید است عربستان آمادگی یک جنگ دیگر داشته باشد.
 
آیت الله اراکی درباره تبلیغات منفی علیه ایران و راه های خنثی سازی این تبلیغات نیز گفت: هرکس که با دروغ بخواهد کار خود را پیش ببرد سرانجام شکست خواهد خورد. الان 38 سال است که آمریکا و دستگاه های تبلیغاتی تحت نفوذ او علیه انقلاب اسلامی و ایران تبلیغات می کنند. اما روز به روز اقتدار ایران در دنیا بیشتر منعکس می شود و حقایق داخل ایران برای دنیا روشن تر می شود. همه کسانی که به دعوت ما به ایران آمده اند و حتی بعضی رهبران سیاسی کشورها همین مطلب را اذعان می کنند که برداشت قبلی ما به کلی در مورد ایران تغییر یافت. زیرا ایران یک کشور پیشرفته با مردم سعادتمند و با نشاط و فعالیت های علمی گسترده است و یکی از کشورهای پیشرفته علمی از لحاظ پزشکی، تکنولوژی هسته ای، تکنولوژی نانو و ... به حساب می آید.
 
https://taghribnews.com/vdci5yar3t1ayr2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی