تاریخ انتشار۲۰ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۹:۰۸
کد مطلب : 165847

تأکید مفتی جدید لبنان بر پایان تفرقه و جدایی میان مسلمانان

مفتی جدید لبنان بر پایان تفرقه ها و جدایی ها میان همه مسلمانان و تقویت زندگی مشترک و مسالمت آمیز طوایف مختلف بویژه مسلمانان و مسیحیان لبنان تاکید کرد.
تأکید مفتی جدید لبنان بر پایان تفرقه و جدایی میان مسلمانان
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا)، شیخ عبداللطیف دریان که روز یکشنبه به عنوان مفتی جدید جمهوری لبنان برگزیده شد، طی سخنانی خواستار اصلاحات و مبارزه با "خشونت به نام دین" شد و اقدام افراد مسلح دولت اسلامی (داعش سابق) به بیرون راندن مسیحیان از عراق را محکوم کرد و بهبود روابط اهل سنت و شیعیان را خواستار شد.

وی گفت: اختلاف و فاصله بین دارالفتوی با شورای اعلای اسلامی شرعی را نمی پذیرم و مصمم به همکاری با این شورا ، هیات مشاوران، ادارات وقف ، موسسات خیریه و صندوق های زکات هستم.

دریان گفت: ما امروز و فردا به مبارزه با فقر و تامین نیازهای اجتماعی و مبارزه با افراط گرایی و تندروی و خشونت به نام دین در محافل خود نیاز داریم. ما نیازمند ارتباط و تفاهم بیشتر در روابط مسلمانان با یکدیگر و روابط مسلمانان و مسیحیان هستیم».

وی افزود: این نیازها ایجاب می کند ما به وظیفه خود در خصوص اصلاحات و مبارزه با تندروی عمل کنیم.

مفتی جدید لبنان گفت: دین ما دین اعتدال و دین تسامح و همزیستی است و من ادعا نمی کنم که تربیت اسلامی اگر فراگیر شود همه مشکلات ناشی از تندروی را از بین خواهد برد ولی اجازه بدهید به ماموریت خود برای اصلاحات عمل کنیم سپس از دیگران بخواهیم به وظایفشان عمل کنند.

دریان ضمن محکوم کردن افراط گرایی و اقدام جهادگرایان در مناطق وسیعی از سوریه و عراق به قتل و اعدام و اخراج اقلیت های دینی به ویژه مسیحیان افزود، ما و مسیحیان دارای میهن و فرهنگ و قومیت مشترک هستیم پس چگونه مسیحیان موصل و دیگر مناطق مجبور به ترک دین و خانه خود می شوند و آزادی و شرافت و جان آنها به نام خدا تهدید می شود.

وی ضمن درخواست برای مبارزه با تندروها، گفت: آنچه در عراق و سوریه و لبنان و یمن و لیبی می گذرد وحشتناک است.

مفتی جدید لبنان همچنین از اقدامات اسرائیلی ها در نوار غزه انتقاد کرد.

دریانی خواستار بهبود روابط بین سنی ها و شیعیان به ویژه در لبنان شد که ترکیب سیاسی و طایفه ای شکننده ای دارد به طوری که مناقشه سوریه و اختلاف بر سر سلاح حزب الله موجب تشدید اختلافات بین این دو گروه شده است.
https://taghribnews.com/vdci5wazyt1aqv2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی