تاریخ انتشار۲ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۵
کد مطلب : 235740
آیت الله اراکی در جمع خبرنگاران در اراک:

وحدت حوزه و دانشگاه یک ضرورت برای پیشرفت کشور در عرصه‌های علمی و اخلاقی است

دبیر کل مجمع جهانی تقریب تأکید کرد: وحدت حوزه و دانشگاه یک ضرورت برای پیشرفت کشور در عرصه‌های علمی و اخلاقی است.
وحدت حوزه و دانشگاه یک ضرورت برای پیشرفت کشور در عرصه‌های علمی و اخلاقی است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، آیت‌الله "محسن اراکی" دبیر کل مجمع جهانی تقریب در حاشیه آئین معارفه رئیس بنیاد ملی نخبگان استان مرکزی در دانشگاه صنعتی اراک در جمع خبرنگاران با بیان اینکه وحدت حوزه و دانشگاه یک ضرورت برای پیشرفت کشور در عرصه‌های علمی و اخلاقی است، اظهار داشت: وحدت حوزه و دانشگاه الزاما به معنای ادغام این دو نیست، اما هدف یکی است و در مسیر دستیابی به این هدف نوع کار و تلاش و قطعا تلاش‌های علمی، این دو مکمل یکدیگرند، یعنی نه تنها تباین ندارند بلکه کامل‌کننده هم هستند.
 
وی افزود: این دو نهاد در عرصه علم و دانش نیازمند یکدیگرند و در عرصه پیشرفت و تامین نیازهای کشور باید با هم همکاری کنند.
 
آیت الله اراکی اظهار داشت: در صورتی که دو نهاد مذکور در راستای هدف واحد تلاش هم‌افزایی داشته باشند، جامعه به اهداف خود دست می‌یابد و نیازهای جامعه بهتر تامین می‌شود، همچنین جامعه از لحاظ اخلاقی و دانش پیشرفت‌های فوق‌العاده زیادی خواهد داشت. از این رو وحدت حوزه و دانشگاه یک ضرورت برای پیشرفت کشور در عرصه‌های علمی و اخلاقی است.
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب در خصوص وضعیت این وحدت گفت: قطعا مراحل خوب و همکاری‌های مطلوبی بین این دو ایجاد شده است، اما به نظر می‌رسد باید نهادهای مدیریتی کشور سازوکاری تعریف کنند و در این سازوکار بتوانند هم از محصول حوزه و هم از محصول دانشگاه به طور همزمان استفاده کنند.
 
وی با بیان اینکه امروز موضوع مهم صنایع دانش‌بنیان مطرح است، ادامه داد: در کنار این مهم مقوله‌ای تحت عنوان دانش‌های صنعتی حوزه‌بنیان نیز وجود دارد.
 
آیت الله اراکی افزود: ما بخشی از حوزه علوم انسانی اسلامی همچون جامعه‌شناسی اسلامی و انسان‌شناسی اسلامی را تولید کرده ایم. ادعا نمی‌شود آنچه که تولید شده کامل است، اما اگر این همکاری بین آنچه که در حوزه و دانشگاه تولید شده تنگ‌تر شود، هم حوزه و هم دانشگاه بهتر به نتیجه می‌رسند و ما موفق می‌شویم علم نوینی را به دنیا عرضه کنیم که مورد نیاز است.
 
نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان اظهار داشت: امروز علوم انسانی مبنای جوامع، جامعه‌ سازی‌ها و فرهنگ‌هاست. اگر بتوانیم علم انسانی نوینی را به دنیا عرضه کنیم که از چاشنی‌های دینی و علوم انسانی و حوزوی و اسلامی برخوردار باشد، به دستاورد بزرگی دست پیدا خواهیم کرد.
 
https://taghribnews.com/vdci5warut1apy2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی