تاریخ انتشار۲ اسفند ۱۳۸۹ ساعت ۱:۳۰
کد مطلب : 40564
آیت الله تسخیری:

تقریب در اندیشه ها و وحدت در موضعگیری های عملی است

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تأکید کرد: در اسلام هیچ متنی وجود ندارد که همه را به یک اندیشه واحد دعوت کند، لذا تقریب را در اندیشه ها مطرح می کنیم تا به این وسیله بر روی زمینه های مشترک تکیه نماییم و آنها را توسعه داده و اجرایی کنیم.
تقریب در اندیشه ها و وحدت در موضعگیری های عملی است
به گزارش خبرنگار تقریب (تنا):
آیت الله "محمد علی تسخیری"، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، یکشنبه شب (اول اسفند ۸۹) در گفت و گوی خبری شبکه دو سیما، با اشاره به اینکه تقریب در اندیشه ها است اما وحدت در موضعگیری های عملی است، خاطرنشان کرد: تقریب مقدمه تحقق وحدت و موضعگیری های عملی همسان است.

وی در خصوص تلاش رسانه های غربی برای جلوگیری از بیداری امت اسلامی در کشورهای منطقه و فعالیت در جهت ایران هراسی و شیعه هراسی گفت: من معتقدم که غرب و تمام نیروهای غربی سعی کرده اند که در جهان اسلام به ویژه درکشورهای عربی سه هدف را دنبال کنند: ۱- تفرقه جهان اسلام و فتنه انگیزی در آن ۲- عقب ماندگی جهان اسلام ۳- جدا سازی دین از زندگی و ترویج ایده های سکولار و لائیک.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران دقیقاً پاسخ این سه هدف بود و ضد این سه هدف قیام کرد. انقلاب اسلامی داعیه وحدت شد و وحدت اسلامی در قلب قانون اساسی نمایان شد.

آیت الله تسخیری با تأکید بر اینکه شعار جمهوری اسلامی پیشرفت جهان اسلام بوده و هست، تأکید کرد: خود جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر این وحدت، الگوی پیشرفت شده است. جمهوری اسلامی ایران، جمهوری دین عین زندگی و زندگی عین دین است.

وی با اشاره به طاغوت هایی که امروز سرنگون شده اند، تصریح کرد: زین العابدین علی در تونس، یکی از این طاغوت ها بود که یک سکولاریسم پست را در منطقه حاکم کرده بود. او مأمور غرب و آمریکا بود و به فرموده رهبر معظم انقلاب، شاید عضو سیا بود. مبارک هم یک مزدور غربی برای تثبیت اهداف غربی در منطقه بود. آنها سعی می کردند اسرائیل را نگه دارند و طرح های غربی را درآن پیاده کنند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با تأکید بر اینکه اهداف غرب و اسرائیل در مورد ایران اسلامی کارگر نیفتاد، گفت: پیام های امام خمینی (ره) در دل ها جای گرفت و اسرائیل که از ۳۰ سال پیش سعی می کرد این پیام ها را خنثی کند و تمام تلاش خود را در جهت ایران هراسی و شیعه هراسی انجام می داد، نتوانست موفق شود و نور خدا بود که تأثیر خود را گذاشت و موانع غرب برای نرسیدن صدای انقلاب به ملت های دیگر بی اثر شد.

آیت الله تسخیری در مورد نقش علما در وحدت بین شیعه و سنی گفت: علمایی که اسلام تربیت کرده است علمایی وحدتی و تقریبی بوده اند. آنها اختلاف ها را در چارچوب وحدت اسلامی بررسی می کردند و با اخلاص آن را می پذیرفتند. امام ابوحنیفه و امام مالک، از ائمه اهل سنت، شاگرد امام صادق(ع) بودند و امام شافعی نیز اشعار بسیار زیبایی در عظمت اهل بیت علیهم السلام سروده است.

وی با اشاره به روابط خوب و انسانی علمای شیعه و اهل سنت در زمان ائمه و پس از آن، گفت: متأسفانه در زمان های بعد، وقتی که تعصب و خود بزرگ بینی درمیان علما رشد کرد و اختلاف از مرحله صواب و خطا به مرحله کفر و ایمان منتقل شد، درگیری ها نیز شروع شد، اما الحمدلله با شروع کار دارالتقریب قاهره، علما توانستند اثرات عظیمی در زمینه تآلف قلبی داشته باشند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اهداف استکبار جهانی تصریح کرد: استکبار جهانی ضد حرکت تقریبی حرکت می کند و هرجا که اسلام پیروز شود، استکبار جهانی وارد صحنه می شود و سعی می کند بین شیعه و سنی تفرقه ایجاد کند. استکبار جهانی حتی از حوادث سیاسی نیز سوء استفاده می کند و آن را به شیعه و سنی ارتباط می دهد. لذا علما نقش اساسی درتربیت توده ها دارند و می توانند بر طاغوت ها فشار وارد کنند و با تربیت جوانان آنها را سرنگون کنند.
https://taghribnews.com/vdci5wa5.t1auq2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی