تاریخ انتشار۱۵ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۵۸
کد مطلب : 278347
//ویژه نشست مشترک تهران و باکو//(12)

تأکید آیت الله تسخیری بر ضرورت همبستگی مسلمانان برای تحقق اهداف اسلامی

مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام، با اشاره به روابط دیرینه بین ایران و آذربایجان، تأکید کرد: کشورهای مسلمان باید برای مقابله با چالشهای موجود در جهان اسلام و تحقق اهداف اسلامی با یکدیگر همبستگی و وحدت داشته باشند.
تأکید آیت الله تسخیری بر ضرورت همبستگی مسلمانان برای تحقق اهداف اسلامی
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)،آیت الله "محمد علی تسخیری" رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به همکاریهای دیرینه مذهبی و تاریخی بین ایران و آذربایجان گفت: ما یک ملت هستیم، ما یک تاریخ، یک فرهنگ و یک دین داریم و امیدوارم برگزاری این اجلاس در این ایام مبارک، گامی در جهت تقویت هر چه بیشتر روابط بین دو کشور باشد.

وی در ادامه گفت: یکی از بینات قرآن کریم تأکید بر وحدت امت اسلامی است، قرآن کریم در جاهای مختلف بر مسأله وحدت تأکید کرده است؛ نشانه های آن را در میان گذاشته و ابعاد آن را تبیین کرده است و از تفرقه و  نزاع و هر آنچه موجب جدایی مسلمانان می شود، بر حذر داشته است.

آیت الله تسخیری با اشاره به اینکه امت اسلامی از حیث هدف یکی هستند، گفت: شما امت وسط و الگوی تاریخ هستید و چنانکه پیامبر(ص) الگوی امت اسلام است، ما نیز باید الگوی ملتها باشیم.

وی تأکید کرد: کشورهای مسلمان باید بر مقابله با چالشهای موجود در جهان اسلام و تحقق اهداف اسلامی با یکدیگر همبستگی و وحدت داشته باشند.
 
 
https://taghribnews.com/vdci5varyt1ayp2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی