تاریخ انتشار۲۳ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۱۲
کد مطلب : 71074

تاسیس دفتر نمایندگی دیپلماتیک توسط اتحادیه اروپا در لیبی

تنا
اتحادیه اروپا در لیبی یک دفتر دیپلماتیک گشود. اردیبهشت ماه نیز آنها دفتری در بنقازی تاسیس کردند که به گفته خودشان بزودی بسته می شود. حال باید دید که آیا این دفتر جدید نیز به همان سرنوشت دچار می شود یا خیر.
تاسیس دفتر نمایندگی دیپلماتیک توسط اتحادیه اروپا در لیبی
اتحادیه اروپا در پایتخت لیبی (طرابلس) دفتر نمایندگی دیپلماتیک باز کرد. خانم کاترین اشتون، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا طی سفری که به شمال آفریقا داشت ضمن افتتاح این دفتر، اعلام کرد که  روابط اتحادیه اروپا با این کشور تنگاتنگ و طولانی مدت خواهد بود. وی همچنین در مراسم افتتاحیه گفت : "ما اینجا هستیم تا شما را حمایت و کمک کنیم." سپس او خواستار دیدار با نمایندگان رهبری جدید لیبی و همچنین شرکت در انجمنی در مورد حقوق زنان شد. در همین زمینه مذاکراتی با نخست وزیر لیبی، عبد الرحیم الکیب و رئیس شورای ملی انتقالی، مصطفی عبد الجلیل ترتیب داده شده بود. 

به گفته اشتون، اتحادیه اروپا از ترویج جامعه مدنی در لیبی، به ویژه اقدامات برای زنان و جوانان حمایت می کند.

اتحادیه اروپا از زمان آغاز بحران سیاسی در لیبی بیش از ۱۵۵ میلیون یورو به این کشور کمک کرده و علاوه بر این، پرداخت ۳۰ میلیون یورو برای اقدامات فوری و ۵۰ میلیون یوروی دیگر در میان مدت را نیز تایید کرده است.
حال باید دید که آیا کمک های نقدی و غیر نقدی اتحادیه اروپا، حقیقتا در راستای ساخت یک لیبی جدید بر پایه دموکراسی است و یا این 
که اهداف دیگیری در پشت پرده این کمک ها قرار ادارد . 
https://taghribnews.com/vdci5uay.t1azy2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی