تاریخ انتشار۱۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۹:۳۷
کد مطلب : 220944

نمايش فيلم محمد رسول‌الله در مسکو

همزمان با سي و هفتمين سالگرد پيروز انقلاب اسلامي، فيلم محمد رسول الله در سالن سينمايي اکتيابر، براي اهالي سينما، فرهيختگان و هنر دوستان روسيه و ايرانيان مقيم به نمايش درآمد.
نمايش فيلم محمد رسول‌الله در مسکو

به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا )اين فيلم عصر شنبه با حضور مجيد مجيدي کارگردان فيلم محمد رسول‌الله، مهدي سنايي سفر ايران در روسيه و ميخاليوف کارگردان مطرح روس در سينما اکتبابرسکايا در شهر مسکو و با زيرنويس روسي به نمايش درآمد.

ميخاليوف در توصيف اين فيلم گفت: نبايد انسان‌هاي مؤمن را تحريک کرد. از نظر من اين فيلم به ما امکان مي‌دهد که اطلاعات واقعي را بدست بياوريم و از نزديک وقايع را احساس کنيم.وي ادامه داد: امروز روز مهمي براي من است و خوشحال هستم که مي‌بينم يک کارگردان معروف مروج فرهنگ فارس است؛ فرهنگي که قرن‌ها در جهان وجود داشته و غني و بزرگ است.اين کارگردان روس با ابراز خرسندي از تماشاي فيلم محمد رسول‌الله خاطرنشان کرد: خوشحالم و اميدوارم روسيه درک درستي نسبت به اين فيلم داشته باشد. بايد به اين فيلم احترام گذاشت و آن را احساس کرد تا درک خوبي از فيلم داشته باشيم.

کارگردان فيلم محمد رسول الله(ص)، نيز دغدغه اصلي ساخت اين فيلم را ناشي از تصوير نادرستي که از اسلام در دنيا ارائه شده دانست و با اشاره به رشد جريان‌هاي تروريستي و افراطي در جهان اسلام و گسترش جريان اسلام هراسي در غرب، ضرورت و اهميت ساخت و نمايش اين فيلم در زمان حاضر را مورد تأکيد قرار داد.

وي خاطرنشان کرد:تلاش کردم با ساخت فيلم رسول الله، پنجره‌اي از اسلام واقعي را براي جهان غرب باز کنم، پنجره‌اي که بتواند قطره‌اي از درياي رحمت للعالمين پيامبر اسلام و ماهيت رحماني دين اسلام را به جهان نشان دهد. 

کارگردان فيلم محمد رسول الله(ص)، هدف ديگر خود از ساخت اين فيلم را تقويت وحدت و اخوت ميان مسلمانان جهان اعلام کرد و اين فيلم را عاملي براي وفاق در جهان اسلام دانست و گفت: در مراحل تحقيقات که نزديک به سه سال بطور انجاميد هم به منابع معتبر اهل سنت و هم به منابع معتبر شيعه مراجعه کرديم و با علماي اهل سنت و شيعه گفتگو و از مشاوره هر دو گروه استفاده کرديم و براي ساخت بخش اول از سه گانه فيلم پيامبر، مقطع پيش از اسلام و دوران کودکي زندگي رسول گرامي اسلامي را انتخاب کرديم که کمتر چالش بر انگيز و مورد اختلاف باشد، همچنين درهيچ جاي فيلم هم تصويري از چهره پيامبر ارائه نشده است. 

وي ضمن اظهارتعجب از داوري و قضاوت نامناسب و زود هنگام برخي از علما در عربستان سعودي و دانشگاه الازهر مصر بدون ديدن فيلم، اظهار داشت: ما بارها اعلام آمادگي کرده‌ايم که حاضريم فيلم را بصورت اختصاصي براي آنها به نمايش بگذاريم تا بصورت واقع بينانه نسبت به آن داوري و قضاوت کنند. 

وي در اين نشست خبري که با حضور خبرنگاران مختلف در خبرگزاري روسيه برگزار شد، توضيح داد: ساخت اين فيلم 7 سال بطول انجاميد و براي آن شهرک سينمايي پيامبر که شهرهاي مکه و مدينه قديم را در بر مي‌گيرد، بگونه‌اي ساخته شد که حداقل تا 30 سال ديگر براي ساخت فيلم‌هاي تاريخي اسلامي قابل استفاده باشد. 

مجيدي با اشاره به ظرفيت‌هاي فرهنگي و بين المللي روسيه، وجود اقوام و اديان مختلف، چالش‌هاي افراطي‌گري و تصاوير نادرست از اسلام که اين کشور با آن مواجه است، اظهار اميدواري کرد که مردم روسيه اعم از مسلمان و غير مسلمان، بتوانند بزودي اين فيلم را تماشا کنند. به گزارش ايسنا، 
https://taghribnews.com/vdci5uar5t1ar32.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی