تاریخ انتشار۳ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۲۲
کد مطلب : 263541
//دو خبر از یمن//

فراخوان شورای سیاسی عالی یمن برای برگزاری تجمع در صنعا/ گزارش سازمان های بین المللی از اوضاع بد انسانی در یمن

شورای عالی سیاسی یمن با صدور فراخوانی از همه اقشار مردم یمن خواست روز یکشنبه 26 مارس( 6 فروردین) مصادف با دومین سالگرد تجاوز عربستان وائتلاف آن به یمن ،در میدان سبعین شهر صنعا پایتخت یمن تجمع کنند.
فراخوان شورای سیاسی عالی یمن برای برگزاری تجمع در صنعا/ گزارش سازمان های بین المللی از اوضاع بد انسانی در یمن
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، شورای عالی سیاسی یمن در این بیانیه اعلام کرد : حضور اعضای دولت، مجلس نمایندگان، شوراها، موسسات ، استانداری ها ، احزاب ومولفه های سیاسی ونیروهای ملی و سازمان های جامعه مدنی وگروههای مردمی در تجمع اعتراض آمیز دومین سالگرد تجاوز عربستان وائتلاف آن به یمن با حمایت نیروهای استکبار، ضربه بزرگی بر پیکر دشمن خواهد بود.
 
این بیانیه افزود: این تجمع جبهه ایی است که از طریق آن پیام تاریخی خود را به گوش ملت های جهان می رسانیم وتاکید می کنیم که اراده مردم یمن شکست ناپذیر است ویمن گورستان متجاوزان است وقهرمانان یمن در میدان مبارزه از کرامت هر عرب، مسلمان ومستضعف با هرمذهب ودینی دفاع می کنند واین همان روش آزادی دفاع ازکرامت، حاکمیت واستقلال است.
 
بیانیه مذکور خاطر نشان ساخت عربستان با هرگونه درخواست صلح مخالفت نموده ودر برابر هر گامی در راستای برقراری صلح مانع تراشی می کند.
 
بیانیه شورای عالی سیاسی یمن با استقبال از هرگونه راه حل مسالمت آمیز در این کشور خواستار توقف تجاوز عربستان وهمراهانش ،رفع محاصره ،احترام به حاکمیت این کشور وتوافق ومشارکت همه گروههای یمنی تحت نظارت سازمان ملل شد.
 
این بیانیه با تقدیر از پیروزی های ارتش وکمیته های مردمی وبزرگداشت خون پاک شهدا در راه دفاع از وطن، خطاب به عربستان وحامیانش اعلام کرد زمان تسلط واستعمار بر کشورها به ویژه یمن سپری شده است .
 
سازمان های بین المللی:
یمن در میان کشورهای جهان بدترین اوضاع انسانی را دارد

 
شش سازمان بین المللی غیر دولتی اوضاع انسانی در یمن را با توجه به میزان بالای گرسنگی ، وجود موانع در امداد رسانی و بمباران های پی در پی مناطق مسکونی، بدترین وضعیت در جهان خواندند.
 
به گزارش پایگاه خبری الیمن الان، نمایندگان این شش سازمان در نشست مطبوعاتی در پاریس اعلام کردند 19 میلیون تن یعنی حدود 60 درصد جمعیت یمن با کمبود مواد غذایی مواجه هستند که در این میان سه میلیون زن وکودک از سوء تغذیه شدید رنج می برند، این در حالی است که بیش از نیمی از مراکز بهداشتی کشور از کار افتاده و20 هزار مورد ابتلا به بیماری وبا وشبه آن شناسایی شده است.
 
سازمان های مذکور شامل پزشکان بدون مرز، جیر، همبستگی بین المللی، کمک های اولیه بین المللی، کار ضد گرسنگی، هندی کب اینترنشنال است.
 
این سازمانها با تاکید بر اینکه یمن قبل از جنگ نیز 80 درصد نیازهای خود را با تکیه بر واردات برطرف می کرد خواستار اقدام سریع برای حل سیاسی بحران ورفع محاصره از این کشور شدند.
 
 
https://taghribnews.com/vdci5parzt1aqw2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی