تاریخ انتشار۹ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۵
کد مطلب : 203448

ده ها شهید در حملات عربستان به یمن

منابع یمنی از شهادت ده ها نفر در حملات دیروز و دیشب عربستان سعودی به مناطق مختلف این کشور خبر دادند.
ده ها شهید در حملات عربستان به یمن
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، گزارشها از یمن حاکیست بیش از 30 نفر درحمله جنگنده‌های سعودی به یک کارخانه آب معدنی در استان حجه در شمال یمن و 4 شهروند هم بر اثر اصابت موشک به خودرو شهید شدند.

در استان صعده نیز جنگنده های سعودی منطقه "دهوان" در شمال غربی این استان را بمباران کردند که بر اثر آن 4 نفر به شهادت رسیدند.در شهر مرزی "باقم" هم چند تن از شهروندان در حملات عربستان شهید شدند.

شبکه المیادین اعلام کرد که جنگنده های عربستان سعودی در ادامه حملات خود به یمن، مناطق مسکونی جنوب صنعاء پایتخت این کشور را بمباران کردند.

منطقه "بیت بوس" یکی از این مناطق بود که بر اثر حمله سعودی ها به این منطقه 17 نفر کشته  و 12 نفر زخمی شدند؛ همچنین در این حمله ۱۲ منزل مسکونی نیز تخریب شد.

اسکای نیوز عربی نیز گزارش داد که جنگنده های سعودی شهرک های "بیجان" و "عسیلان" در استان شبوه را بمباران کردند.

جت‌های سعودی، روز گذشته نیز یک منزل مسکونی در منطقه "وادی بنی سعد" در ساقین استان صعده را بمباران کردند که یک خانواده 4 نفری کشته شدند.

سرتیپ "شرف لقمان" سخنگوی نیروهای مسلح یمنی در گفت‌و‌گو با شبکه العالم، تجاوز عربستان به یمن را یک غافلگیری بزرگ توصیف کرد و وعده داد که نیروهای یمنی پاسخی مناسب به این حملات بدهند.

وی همه نیروهای یمنی را به وحدت برای مبارزه با دشمن فراخواند و گفت: داعش و القاعده ابزار اطلاعاتی عربستان هستند و  این دو گروه تروریستی در مسیر ایجاد امارت اسلامی مورد نظر خود در یمن فعالیت می‌کنند.
 
 
https://taghribnews.com/vdci5parvt1au52.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی