تاریخ انتشار۳۰ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۱۷:۱۴
کد مطلب : 40474
رئیس جمعیت علمای مسلمان لبنان:

امروز امت اسلامی بسیار ضعیف عمل می‌كند

رئیس جمعیت علمای مسلمان لبنان تأكید كرد: امت اسلامی امروز بسیار ضعیف عمل می‌كند و هیچ پاسخی به فریادهای مردم قدس و فلسطین داده نمی‌شود.
امروز امت اسلامی بسیار ضعیف عمل می‌كند
به گزارش خبرنگار تقریب(تنا):
علامه شیخ "احمد الزین" رئیس جمعیت علمای مسلمان لبنان در مراسم افتتاحیه بیست و چهارمین كنفرانس وحدت اسلامی كه امروز شنبه ۳۰ بهمن در تهران آغاز شده است، با اشاره به اهمیت برگزاری این كنفرانس گفت: این كنفرانس به خاطر اینكه اولاً در كشور جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود و ثانیاً به خاطر شرایط خاص منطقه دارای اهمیت وی‍ژه‌ای است.

وی در خصوص مشكلات جهان اسلام افزود: جهان اسلام بیش از همه، از یك مشكل بزرگ رنج می‌برد و آن این است كه با وجود حدود یك میلیارد و نیم مسلمان در سراسر جهان، فریادهای مردم قدس و فلسطین شنیده نمی‌شود و هیچ حركتی در جهت كمك به آنها از سوی كشورهای اسلامی انجام نمی‌شود.

وی ادامه داد: تنها در برخی از كشورها تظاهرات‌هایی در حمایت از مردم فلسطین برگزار می‌شود كه جای تقدیر و تشكر دارد. این راهپیمایی‌ها گام اول در راه نجات و آزادی از دست مزدوران است و باید با التزام و پایبندی واقعی به اسلام و قرآن و سنت پیامبر(ص) به این هدف دست یابیم.

الزین در سخنان خود از تمامی علما و اندیشمندان دعوت كرد تا به جای همدست شدن با رؤسا و مقامات دولتی، با یكدیگر هم‌اندیشی كنند و احكام شریعت را بر اساس كتاب خدا و سنت پیامبر اكرم(ص) صادر نمایند.

الزین همچنین خطاب به علما و اندیشمندان حاضر در كنفرانس گفت: ای علما و ای اندیشمندان! ما بدون پایبندی به اسلام و رهبری اسلامی هیچ تحركی نمی‌توانیم داشته باشیم. من همه علما را دعوت می‌كنم كه در این كنفرانس، راهكارهای عملی و اجرایی شریعت اسلامی را بررسی كنند.

وی با اشاره به نقش كلیدی رهبری افزود: در جهان، یك میلیارد و نیم مسلمان زندگی می‌كنند اما یك رهبری واحد برای آنان وجود ندارد. ما به ولایت فقیه به عنوان رهبری امت اسلامی ایمان داریم و به جمهوری اسلامی نیز كه ولایت فقیه را به اجرا درآورده‌ است و از فلسطین و مردم مظلوم جهان دفاع می‌كند، ایمان داریم.

رئیس جمعیت علمای مسلمان در لبنان تأكید نمود: امام خمینی(ره) صراحتاً اعلام كرد كه اسرائیل غده سرطانی است و باید از بین برود. این سیاست، همان سیاستی است كه امام خامنه‌ای نیز آن را ادامه می‌دهد.

وی با اشاره به نشست‌هایی كه هرساله در فلسطین برگزار می‌شود، گفت: شركت كنندگان در این نشست‌ها همه ساله تأكید می‌كنند كه اسرائیل و آمریكا را الگوی خود قرار داده‌اند. این در حالی است كه می بینیم نیروهای مقاومت لبنان به رهبری سید حسن نصرالله و با وحدت خود توانستند صهیونیست‌ها را شكست دهند و به پیروزی دست یابند.

شیخ الزین خاورمیانه را جایی برای فتنه‌های مذهبی بین شیعه و سنی دانست و عنوان كرد: دشمنان تلاش می‌كنند در عراق و لبنان و كشورهای دیگر فتنه‌های مذهبی به وجود آورند. ما از همین منبر اعلام می‌كنیم "وظیفه ماست كه وحدت اسلامی را محقق سازیم".

وی با اشاره به فتوای شیخ محمود شلتوت گفت: امام شلتوت در فتوای خود اعلام كرد كه مذهب شیعه یكی از مذاهب اهل بیت و اسلام می‌باشد. ما در مذهب امام ابوحنیفه و امام مالك نیز می بینیم كه شاگردان ایشان به نزد امام صادق(ع) می‌آمدند و از ایشان درس می‌گرفتند. در حدیث ثقلین نیز تأكید بسیار بر وحدت شیعه و سنی شده است.

علامه شیخ احمد الزین در پایان خاطرنشان كرد: من از رهبران اسلامی و از رهبری جمهوری اسلامی ایران می‌خواهم كه برای وحدت اسلامی بیش از پیش تلاش كنند و كمیته‌های اختصاصی برای بررسی وحدت اسلامی شكل گیرد. در این صورت است كه نخستین گام عملی را برای تبدیل اندیشه‌های فكری به اندیشه‌های عملی برداشته‌ایم.

https://taghribnews.com/vdci55a5.t1auy2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی