تاریخ انتشار۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۰
کد مطلب : 189841
معاون سازمان دیانت ترکیه؛

عاملان جنايت در منطقه پیوندی با اسلام ندارند

اکرم کلش معاون سازمان دیانت ترکیه در ديدار با رايزن فرهنگي كشورمان گفت: عاملان جنايت در منطقه هیچ‌گونه پیوندی با اسلام و قرآن ندارند و هدف، ایجاد اسلام‌هراسی در جهان است.
عاملان جنايت در منطقه پیوندی با اسلام ندارند

به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)،  اکرم کلش در این دیدار با اشاره به اوضاع جهان اسلام و فتنه‌گری دشمنان برای ایجاد تفرقه بین مسلمانان، بر ضرورت هوشیاری علمای اسلام به ویژه علمای دو کشور با ثبات منطقه یعنی ایران و ترکیه تأکید کرد.
 
وی افزود: متأسفانه روزی نیست که ده‌ها و بلکه صدها زن و کودک و پیر و جوان در مناطق مختلف جهان اسلام بر اثر فتنه‌گری عده‌ای که به نام اسلام به خود بمب می‌بندند و مساجد را منفجر می‌کنند، به خاک و خون کشیده نشوند؛ در حالي‌ که عاملان این جنایات هیچ‌گونه پیوندی با اسلام و قرآن ندارند و هدف از آن ایجاد اسلام‌هراسی در جهان، است.
 
معاون سازمان دیانت ترکیه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری دو نشست دوجانبه و چندجانبه بین علمای کشورهای اسلامی درسال گذشته، گفت: با برادران ایرانی از جمله قاضی عسگر، نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت ملاقات خوبی درمکه داشتم. او مجموعه‌ای از فتاوای علمای اسلام اعم از سنی و شیعه را در مورد حفظ حرمت مسلمانان و حرمین شریفین جمع‌آوری کرده‌ بود که می‌تواند به عنوان یک کار مشترک باارزش در ترکیه منتشر شود.
 
وی همچنين در خصوص همکاری با رایزنی فرهنگی ایران در تركيه درحوزه مسايل دینی و فرهنگی و در چارچوب پروتکل همکاری‌های دوکشور، اعلام آمادگی کرد.

حسن صفرخانی رایزن فرهنگی ايران در تركيه نیز در این ديدار  با اشاره به تفاهم نامه های امضا شده با سازمان دیانت تركيه گفت: فعاليت‌هاي زیاد در زمینه برگزاری سمینارهای مشترک، مسابقات قرآن، انتشار کتاب و تبادل هیأت‌های دینی را می توان در مناسبتهای پیش رو برنامه ریزی و اجرا کرد.

 
https://taghribnews.com/vdci53azzt1avv2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی