تاریخ انتشار۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۵۰
کد مطلب : 229143
حماس:

ادامه محاصره غزه غير ممكن است

جنبش مقاومت اسلامي «حماس» نسبت به تشديد محاصره نوارغزه هشدارداد و تاكيد كرد كه ادامه این وضعیت در اين منطقه غير ممكن است.
ادامه محاصره غزه غير ممكن است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، «سامي ابو زهري» سخنگوي حماس گفت كه تمام طرف هاي منطقه اي و بين المللي در قبال شرايط به وجود آمده مسئول هستند.
 
وي با اشاره به تشديد مستمر محاصره غزه كه تازه ترين آن ممانعت از ورود سيمان و ادامه سياست هاي سختگيرانه اين رژيم براي فلج كردن زندگي عادي مردم در اين منطقه است، گفت: اين شرايط نمي تواند براي هميشه ادامه داشته باشد.
 
رژيم صهيونيستي از سه هفته پيش مانع ورود سيمان به نوارغزه مي شود و بهانه مسئولان صهيونيست اين است كه سيمان وارد شده به غزه در ساخت تونل به كار مي رود.
 
رژيم صهيونيستي از سال 2007 و در پي پيروزي جنبش حماس در انتخابات فلسطين نوار غزه را محاصره كرده است. صهيونيست ها به بهانه مسايل امنيتي نوار غزه را از زمين، دريا و هوا محاصره كرده اند.
 
باوجود مخالفتهاي جهاني ازجمله نهادهاي بين المللي به ويژه شوراي امنيت و شوراي حقوق بشر سازمان ملل از آن زمان تاكنون رژيم اشغالگر قدس، تمامي مسيرهاي منتهي به نوار غزه را به روي كمك هاي انسان دوستانه و حتي خبرنگاران بسته است.
 
صهيونيستها حتي از ارسال كاميون هاي حامل سوخت به نوارغزه جلوگيري مي كنند به همين دليل بيشتر اوقات سوخت نيروگاه برق در آن منطقه تمام مي شود و مردم در خاموشي مطلق بسر مي برند.
 
براساس گزارش دفتر كمك هاي انسان دوستانه سازمان ملل از سال 2008 تاكنون، بیشتر تجهيزات پزشكي بيمارستان «شفا»ي غزه به علت فرسودگي از كار افتاده و بيماران اين بيمارستان در وضعيت بسيار خطرناكي به سر مي برند.
 
براساس گزارش سازمان ملل، آب آشاميدني اين منطقه نيز به شدت آلوده و غيرقابل شرب است.
 
شوراي امنيت سازمان ملل تاكنون بارها تلاش كرده است تا با صدور قطعنامه اي جنايات متعدد و هولناك رژيم صهيونيستي درغزه را محكوم كند اما هر بار با وتوي آمريكا مواجه مي شود.
 
آمريكا تاكنون 44 بار قطعنامه هاي سازمان ملل عليه رژيم صهيونيستي را وتو كرده است.
 
 
https://taghribnews.com/vdci53arpt1arz2.cbct.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی