تاریخ انتشار۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۱
کد مطلب : 229044
عراقچی:

گروه كاری رفع تحریم ها در كمیسیون مشترك تشكیل می شود

رئیس ستاد پیگیری اجرای برجام تشكیل گروه كاری رفع تحریم ها را از جمله نتایج كمیسیون مشترك ایران و 1+5 اعلام كرد و گفت: قرار شد، هرگاه ایران احساس كند تحریم ها برداشته نشده است یا حركت رو به جلو ندارد در این گروه كاری بررسی شود.
گروه كاری رفع تحریم ها در كمیسیون مشترك تشكیل می شود
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) "سید عباس عراقچی" شب گذشته  پس از پایان كمیسیون مشترك ایران و 1+5 به خبرنگاران گفت: یكی از مواردی كه در این جلسه صورت گرفت، تشكیل گروه كاری مربوط به رفع تحریم ها بود.

وی ادامه داد: قرار شد كمیسیون مشترك یك گروه كاری جداگانه داشته باشد و هر جا كه ایران احساس كند، تحریم ها برداشته نشده است یا حركت رو به جلو و مناسبی ندارد، در آن گروه كاری بررسی شود.

عراقچی اظهار داشت: این گروه كاری هم توصیه های خود را برای حل و فصل موضوع خواهد داشت و در صورت ضرورت در كمیسیون مشترك به بحث گذاشته می شود.

رئیس ستاد پیگیری اجرای برجام گفت: امروز سومین كمیسیون مشترك ایران و 5+1 و اولین كمیسیون مشترك بعد از اجرایی شدن برجام بود كه بیش از 4 ساعت به طول انجامید.

عراقچی ادامه داد: البته قبل و بعد از آن دیدار های دوجانبه ای نیز داشتیم، موضوعات متعددی را برای طرح در كمیسیون مشترك داشتیم كه عمده ترین و مهمترین موضوع، بحث برداشته شدن تحریم ها و مشكلات و موانع سر راه بود؛ البته قوانین مربوط به تحریم ها همه برداشته شده است.

وی افزود: در بعضی بخش ها پیشرفت خوبی حاصل شد؛ در برخی بخش ها نیز به دلیل مشكلات اداری و فنی و یا بعضا به دلیل كم كاری برخی طرف ها، مشكلاتی را در اجرایی شدن رفع تحریم ها شاهدیم كه آنها را هم به طور كامل بررسی كردیم.

معاون حقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه اظهارداشت: طرف ها ی اروپایی و آمریكایی تعهد كامل خودشان را بر اجرای بخش لغو تحریم ها در برجام مجددا اعلام كردند.

وی ادامه داد: آنها اقداماتی را كه تا الان برای رفع تحریم ها انجام دادند بر شمردند، توضیحاتی در مورد مشكلاتی كه وجود دارد، ارائه کردند كه از دید آنها عمدتا ناشی از ابعاد فنی رفع تحریم ها است.

رئیس ستاد پیگیری اجرای برجام گفت: در نهایت هم در مورد اینكه چگونه می توان این موانع را برطرف كرد و چگونه می توان روند اجرای برجام و برداشته شدن تحریم ها را تسهیل و تسریع كرد، گفتگو كردیم كه این تبادل نظرها خوب بود.

عراقچی افزود: در خصوص مسائل مربوط به بعد از برجام هم صحبت هایی داشتیم، بعضی از سوءتفاهم ها وجود دارد كه در مورد آنها نیز بحث و راه حل هایی پیدا شد.

وی گفت: در خصوص روند مدرنیزه كردن و باز سازی راكتور اراك هیأت های ایرانی، چینی و همچنین آمریكایی ها صحبت كردند و چشم انداز پیش رو كاملا ترسیم شد.

معاون وزیر امور خارجه اضافه كرد: در خصوص "فردو" ما و هیأت روسیه اقداماتی را كه تا الان صورت گرفته است، در خصوص ایزوتوپ های پایدار شرح دادیم و آنجا هم چشم انداز پیش رو ترسیم شد.
 
رئیس ستاد پیگیری اجرای برجام تأكید كرد: در مجموع جلسه مفید و سازنده ای بود، به خصوص در حوزه تحریم ها كه ما علاقه مند بودیم مسائل حل و فصل شود، بحث های مفیدی صورت گرفت.
https://taghribnews.com/vdci53ar5t1aru2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی