تاریخ انتشار۱۴ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۳
کد مطلب : 291991

ضرب‌الاجل ۷۲ ساعته العبادی به اربیل برای استرداد افراد تحت پیگرد

نخست‌وزیرعراق تهدید کرد که در صورت عدم پایبندی اربیل به تحویل شخصیت‌هایی که حکم قضایی علیه آن‌ها صادر شده، یگان امنیتی ویژه‌ای را برای بازداشت آن‌ها به اقلیم کردستان خواهد فرستاد.
ضرب‌الاجل ۷۲ ساعته العبادی به اربیل برای استرداد افراد تحت پیگرد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)،روزنامه عربستانی عکاظ اعلام کرد: بغداد ۷۲ ساعت به اربیل مهلت داده تا افرادی را که حکم قضایی علیه آن‌ها صادر شده تحویل دهد.

این روزنامه عربستانی مدعی شد، حیدر العبادی، نخست‌وزیرعراق تهدید کرده که در صورت عدم پایبندی اربیل به مهلت تعیین شده، یگان امنیتی ویژه‌ای را برای بازداشت این افراد به اقلیم کردستان خواهد فرستاد.

گفتنی است، روز جمعه العبادی لیست رسمی را از متهمان و افرادی که حکم قضایی علیه آن‌ها صادر شده برای اقلیم کردستان فرستاد و اعلام کرد که هرگونه تأخیر یا تعلل ورزیدن در تحویل این افراد به دولت فدرال این حق را خواهد داد تا به زور آن‌ها را بازداشت کند.

کمیسیون امنیت پارلمان عراق پیشتر اعلام کرده بود که دولت فدرال عراق تصمیم دارد جنایتکاران و کسانی را که احکام قضایی علیه آن‌ها صادر شده و در کردستان حضور دارند، بازگرداند.

این کمیسیون اعلام کرده بود که صدها نفر از کسانی که حکم قضایی علیه آن‌ها صادر شده بود، به کردستان فرار کرده‌اند و از آن به عنوان پناهگاه و منبری علیه دولت فدرال استفاده می‌کنند.
 
https://taghribnews.com/vdci3zarzt1a332.cbct.html
مرجع : ایسنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی