تاریخ انتشار۲۹ دی ۱۳۹۵ ساعت ۸:۰۰
کد مطلب : 257296

تخریب مساجد غزه؛ شاهدی بر جنایات رژیم صهیونیستی

در جریان حمله رژیم صهیونیستی به غزه در سال ۲۰۱۴ میلادی، یک سوم مساجد این شهر تخریب شدند.
تخریب مساجد غزه؛ شاهدی بر جنایات رژیم صهیونیستی
بیست و نهم دی ماه به مناسبت روز حمله رژیم صهیونیستی به غزه،  روز ملی غزه در ایران نامیده شده است، بر همین اساس، به آثار تخریب مساجدی می پردازیم که در این جنگ از سوی صهیونیست ها تخریب شده است.
البته پس از جنگ 22 روزه در غزه، ایران این روز را به نام روز ملی غزه نام نهاد و پس از آن در سال 2014 میلادی جنگی 51 روزه در غزه در گرفت و آثار تخریب مساجد بیشتر از حمله قبلی بود.به گزارش شبستان،حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه در جنگ 51 روزه،  منجر به تخریب 73 مسجد به طور کامل و تخریب جزئی 205 مسجد شد و به دو کلیسا و چند قبر و 6 موسسه زکات خسارت هایی وارد آورد.
کمیته متشکل از مهندسان شورای اقتصادی فلسطین برای توسعه و بازسازی غزه، در گزارشی اعلام کرد: حمله رژیم صهیونیستی به غزه، بیش از 40 میلیون دلار خسارت برجای گذاشت. 
محمد  النجار؛ مدیر بخش مهندسی این کمیته، گفت: یک سوم مساجد غزه در جنگ، آسیب دیده اند و در آن زمان حدود 200 هزار شهروند غزه به دنبال مکانی بودند تا نماز خود را اقامه کنند.
 

در این گزارش آمده است: برخی از مساجد تخریب شده از سوی صهیونیست ها، مساجد تاریخی بوده‌اند که مهم ترین آن‌ها، مسجد «العمری» در «جبالیا» است که یکی از قدیمی ترین مساجد غزه و بزرگ ترین آن‌ها محسوب می شود.
این مسجد در سال 27 هجری قمری در زمان «عمروبن عاص» ساخته شده و به آن «مناره الظاهر» نیز می گویند.
 
این مسجد دارای سه طبقه بوده و مساحت کلی آن، سه هزار متر مربع است و برای بیش از دو هزار نمازگزار ظرفیت داشته است.
 این مسجد در زمان های سابق، مرکز آموزشی و مقری برای برگزاری مناسبت ها بوده است و پیش از این نیز در جنگ 2008 تا 2009 میلادی، خسارت هایی دیده و مرمت شده بود، اما در جنگ اخیر به طور کامل تخریب شد.
 
در ادامه این گزارش آمده است: بیشتر مساجد غزه به کمک افراد نیکوکار ساخته شده است و همین موسسات نیز آن را بازسازی می کنند.
 
در سال 2008 تا 2009 میلادی، 34 مسجد به طور کامل تخریب شد و به 55 مسجد آسیب‌های جزئی وارد آمد، اما در جنگ اخیر، میزان حمله به مساجد سه برابر بوده است.
 
سازمان امور دیانت ترکیه 9 مسجد غزه تخریب شده از سوی رژیم صهیونیستی را بازسازی کرد.  این سازمان پس از دریافت درخواست مسلمانان ساکن غزه محاصره شده، با وجود سختی های بسیار در نقل و انتقال مواد ساختمانی به منطقه، موفق شد تا کار ساخت مساجد را در مدت کوتاهی پایان دهد.
https://taghribnews.com/vdci3yarqt1awr2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی